آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

امروز نام سهراب مرادی به فهرست رکوردداران جهان اضافه می شود؟

روز حمله به رکوردهای جهانی

شاید مهم ترین اتفاق پنجمین دوره بازی های آسیایی داخل سالن، امروز رقم بخورد. سهراب مرادی، قهرمان المپیک 2016 ریو، می خواهد به رکوردهای جهانی دسته 94 کیلوگرم حمله کند تا لحظه ای تاریخی را برای وزنه برداری ایران رقم بزند. آیا موفق خواهد شد؟

رقابت های دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بازی های داخل سالن، ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران در عقیر اتلتیک آره نای عشق آباد برگزار می شود؛ جایی که سهراب مرادی به عنوان مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی با 9 وزنه بردار دیگر رقابت می کند. آنچه امیدواری ها را نسبت به رکوردشکنی سهراب مرادی در رقابت امروز بالا برده، فیلم هایی است که از این قهرمان در فضای مجازی منتشر شده است.

سهراب بارها در تمرینات، وزنه هایی به سنگینی 190 کیلوگرم در یکضرب و 233 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برده تا این گونه برای مدعیان دسته 94 کیلوگرم در جهان خط و نشان کشیده باشد.

ارزش رکوردهای تمرینی سهراب مرادی زمانی دوچندان می شود که بدانیم رکورد یکضرب دسته 94 کیلوگرم 188 کیلوگرم است که آکاکیوس کاخیاشویلی از یونان سال 1999 به ثبت رساند. در دوضرب هم رکورد جهان 232 کیلوگرم است که سال 2000 توسط سیمون کولسکی از لهستان مهار شد.

این دو رکورد به همراه رکورد مجموع دسته 94 که 412 کیلوگرم است در 17 و 18 سال اخیر دست نخورده باقیمانده و سهراب مرادی آماده است تا بعد از این همه سال، نخستین وزنه برداری باشد که رکوردهای جهانی این وزن را در هم می شکند. برای این لحظه تاریخی ثانیه شماری می کنیم. رکوردشکنی سهراب مرادی می تواند مهم ترین اتفاقی باشد که در جریان پنجمین دوره بازی های آسیایی داخل سالن در عشق آباد می افتد.