آرشیو دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۱۴
سیاست
۳

دادگاه

ساسان آقایی با خانواده اش دیدار کرد

گروه سیاسی| خانواده ساسان آقایی روزنامه نگار بازداشتی، با حضور در زندان اوین با او دیدار کردند. او که شب 21 مرداد ماه از سوی نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شده بود و بعد از گذشت یک ماه از قرار بازداشتش، با تمدید دوباره آن همچنان در زندان اوین به سر می برد در این دیدار از پایان یافتن بازجویی هایش خبر داد. آقایی همچنین در این دیدار از زمان صدور کیفرخواست یا تبدیل قرار بازداشت و آزادی اش اظهار بی اطلاعی کرد.

جلسه رسیدگی به اتهامات صادق زیباکلام برگزار شد

گروه سیاسی| نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در شعبه 1059 مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد. صادق زیباکلام پس از پایان یافتن جلسه دادگاه در گفت وگو با «اعتماد»، عناوین اتهامی خود در این پرونده را این گونه برشمرد: «تضعیف نظام، تبلیغ علیه نظام، متهم کردن قوه قضاییه به سیاسی عمل کردن و غیرمستقل بودن و عامل حکومتی». وی در ادامه با بیان اینکه وجود این عناوین اتهامی به دلیل مصاحبه با دویچه وله در تیرماه امسال بود، اظهار کرد: «این مصاحبه را بعد از بازداشت حسین فریدون با این رسانه خارجی انجام داده ام». این چهره سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه اتهامات وارده را به هیچ وجه قبول ندارم افزود: در دفاع از خود در محضر دادگاه گفتم که شما چند نفر را می توانید پیدا کنید که به اندازه من در جهت اثبات و بقای نظام فعالیت کرده باشد. آیا کسی که در دوران انتخابات، برای حضور مردم پای صندوق های رای فعالیت کرده باشد، می تواند مخالف نظام بوده و علیه آن تبلیغ کند؟

زیباکلام با اشاره به دادگاهی که دوسال پیش به اتهامات احمد توکلی رسیدگی می کرد، گفت: در آن دعوا نیز قوه قضاییه به عنوان شاکی پرونده محسوب می شد که تقریبا به اتهامات اینجانب شباهت دارد اما برای ایشان دادگاهی با حضور هیات منصفه و اصحاب رسانه و به صورت علنی تشکیل شد اما در خصوص بنده این اتفاقات رخ نداد و تنها جلسه دادگاه رسیدگی من حتی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. وی در پایان از رفتار خوب قاضی دادگاه در رسیدگی به اتهاماتش تشکر کرد.