آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
سیاسی
۲

غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بیش از هر زمان دیگری به اثبات رسیده است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اظهارات سخیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: این سخنان بی پایه و غیرمنطقی، خارج از تمام ضوابط دیپلماتیک بود و آقای ترامپ به ایران اتهاماتی زد که همه آنها دقیقا متوجه خود آمریکاست.

به گزارش میزان، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: آمریکا در مورد داعش، ژست مبارزه و مقابله گرفته بود، اما چه کسی است که نداند داعش را خود آمریکایی ها به وجود آوردند؟ حال آمده اند و کشوری مانند ایران را با اظهاراتی بلاوجه، متهم می کنند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: البته این اظهارات از یک سیاستمدار تازه کار کاسب کار که تعادل روحی و اخلاقی هم ندارد بعید نیست، اما بهتر است دولتمردان آمریکا و بویژه آقای ترامپ به یاد داشته باشند که تهدید در مورد ملت آبدیده ایران نه تنها تاثیری ندارد بلکه این ملت بزرگ را در ایستادگی مقابل دولت غیرقابل اعتماد آمریکا عازم تر و جازم تر می سازد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که امروز حقانیت سخنان رهبر معظم انقلاب در طول دوران مذاکرات و پس از آن مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بیش از هر زمان دیگری به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: آن زمان که جمهوری اسلامی توانایی مالی و فنی برای مقابله با دشمنان نداشت، تسلیم زیاده خواهی های دشمنان نشد؛ چه رسد به امروز که بحمدالله قدرت اول منطقه است و آمریکا نیز این موضوع را بخوبی می داند. بنابراین به دولتمردان آمریکا و بویژه آقای ترامپ توصیه می کنیم که دست از این تهدیدات بی مبنا بردارند.