آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
ایران
۱۵

تخفیف 50 درصدی مراکز اقامتی مشهد

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: برای زائرانی که از طریق آژانس ها و تورها به مشهد می آیند، 50 درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا فرهنگسازی را برای سفر جمعی نهادینه کنیم و برای کسانی که در این ایام به طور عادی سفر کنند، 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، محمد قانعی، اظهار کرد: گردشگری و توریست نوعی صادرات نامرئی محسوب می شود و طبق مطالعات انجام شده هر گردشگر به طور متوسط 1500 دلار با خود می آورد که برابر با 30 تا 50 بشکه نفت است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان استان با رعایت ارزش ها و خط قرمزها در راستای تسهیل گردشگری اقدام کنند، چراکه در شهر مشهد نشاط بیشتری لازم است و میانگین ماندگاری زائر در مشهد به دو روز و کمتر از آن رسیده است.

مهدی آجیلیان، نایب رئیس اتحادیه هتل آپارتمان ها و مهمان پذیران خراسان رضوی نیز درباره تخفیف های در نظر گرفته شده برای هفته گردشگری گفت: در این هفته 50 درصد برای مسافران و زائران حضوری و 60 درصد برای زائران و مسافرانی که با رزرو قبلی یا به صورت گروهی مراجعه می کنند، تخفیف قائل شدیم.

همچنین سعید ولی زاده، رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه های مشهدگردی در هفته گردشگری عنوان کرد: از 5 مهر زنگ مشهدگردی در مدارس نواخته و بازدید دانش آموزان از توس و آرامگاه فردوسی را در برنامه داریم.

وی افزود: ماندگاری زائر، برنامه مهمی است بنابراین هدف ما این است که زائر را بیشتر در شهر نگه داشته و علاوه بر زیارت، سیاحت هم برای آنها فراهم کنیم بویژه تورهای گروهی را مدنظر داریم که بر این اساس برنامه هایی نظیر حرم گردی و... را نیز برای آنها در نظر گرفتیم.