آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
جهان
۶

بازگشت کارمندان سوری به ادارات دیرالزور

84 غیرنظامی در بمباران هوایی آمریکا در رقه کشته شدند

دفتر نخست وزیری سوریه از کارمندان محلی استان دیرالزور درخواست کرد به محل کار خود در این استان و همچنین شهر دیرالزور بازگردند. به گزارش سایت النشره لبنان این اطلاعیه از تمامی کارمندان محلی که به دلایل جنگ به سایر استان ها انتقالی گرفته اند خواست خود را به استانداری دیرالزور برای از سر گرفتن کار خود معرفی کنند. ناظران سیاسی معتقدند این اقدام جهت جلوگیری از استقرار نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا در این استان صورت گرفته است.

بنا به این خبر با پاکسازی بخش های وسیعی از استان های حلب، رقه، حمص و حماه، نیروهای جبهه مقاومت توانستند پس از سه سال محاصره شهر دیرالزور را درهم بشکنند و با موفقیت های به دست آمده، بخش های اشغالی استان دیرالزور که تنها پایگاه تروریست های داعش در سوریه به شمار می آید را آزاد کنند.

از طرفی معادلات میدانی در سوریه با شروع عملیات والفجر تغییر کرد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به همراه نیروهای متحد توانستند ضربات سنگینی را به تروریست های داعش وارد کنند.

در جریان عملیات والفجر طی پنج ماه گذشته مساحتی نزدیک به 53 هزار کیلومترمربع از وجود عناصر داعش پاکسازی شد تا مجموع مساحت تحت کنترل دولت سوریه بیش از 53 درصد افزایش یابد.

از طرفی دیدبان حقوق بشر می گوید بمباران هوایی ائتلاف به ظاهر مبارزه با داعش، موجب کشته شدن 84 غیرنظامی در ماه میلادی مارس در حومه الرقه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فرانس پرس، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد حملات هوایی که ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش در ماه میلادی مارس در حومه «الرقه» داشته، 84 غیرنظامی را به کام مرگ فرستاده است.

به گفته دیدبان حقوق بشر، این تلفات ناشی از بمباران دو سایت غیرنظامی شامل مدرسه محل اسکان خانواده های آواره در منطقه «منصوره» و دیگری فروشگاه و نانوایی واقع در شهر «طبقه» بوده است.

اولین حمله در 20 مارس اتفاق افتاد که به کشته شدن 40 غیرنظامی منجر شد و دیگری هم در 22 مارس رخ داد و 44 کشته بر جای گذاشت.