آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
جامعه
۱۷

رخت عزای محرم برتن دانش آموزان

مریم خباز

رنگ سیاه عزا که به شهرها و روستاها پاشیده، مدارس را نیز سیاهپوش کرده، مدارسی به عدد 7000 که تا دوازدهمین روز پاییز که مصادف است با 13 محرم همچنان عزادار می مانند. این فاز نخست عملیات محرم در مدارس است و فاز دوم آن از شنبه 15 مهر تا پنجشنبه 18 آبان که اربعین حسینی است ادامه می یابد تا آن طور که حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می گوید محصلان مدارس، هیات داری درست را بیاموزند.

علامتی که دیروز درجمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت تشکیلات انجمن های اسلامی دانش آموزان با برپایی عملیات محرم درمدارس درپی محافظت دانش آموزان در برابر آسیب های رایج عزاداری های این ایام است و برای رسیدن به این هدف، به دنبال معنویت افزایی در برنامه ها، جلوگیری از مداح محوری افراطی و دقت در گزینش سخنرانی ها، مداحی ها و اشعار است.

برپایی موکب انصارالمهدی(عج) در بیش از 7000مدرسه متوسطه دوم نیز برای رسیدن به این اهداف طراحی شده، همچنین اعزام 300 مبلغ و مبلغه به مدارس سراسر کشور که حامد علامتی توضیح می دهد همگی یک هدف که تقویت روحیه آزادگی و عزت دینی و تقویت انس و ارادت قلبی به اهل بیت است را دنبال می کنند.

دانش آموزان دختر عضو انجمن های اسلامی دانش آموزی نیز محرم امسال برنامه هایی دارند، نخست نمایشگاه لشکرفرشتگان که یادی است از زنان مجاهد مسلمان و دوم تجمعی است سراسری به نام «همراهان زینب» که دختران دانش آموز در یازدهمین روز از محرم با تکرار شعار «ما رایت الا جمیلا» ضمن عزاداری، به یادآوری مصائب حضرت زینب(س) خواهند پرداخت.