آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

سیر نزولی عملکرد تکواندو

وقتی ایران با چهار تکواندو کار به گرندپری مراکش رفت و فقط با یک برنز برگشت، انتظار می رفت دوباره منتقدان به فدراسیون پولادگر حمله کنند. آنها با توجه به سوابق تکواندو و مشکلاتی که این ورزش در سال های اخیر دارد این گونه نتایج را برنمی تابند.

مرتضی کریمی، یکی از منتقدان سرشناس تکواندوست که می گوید: متاسفانه روند شکست های تیم ملی ادامه دارد و هیچ کس هم به داد این تیم نمی رسد. یک ملی پوش برای حضور در چنین مسابقاتی باید از نظر بدنی، تاکتیک و روحی آماده باشد، اما کدام بازیکن ما هر سه فاکتور لازم را برای موفقیت داشت؟ تکواندو هم برد دارد و هم باخت، اما متاسفانه ما به باختن عادت کرده ایم. کاظمی و حسینی ملی پوشان جوان ما هستند و باید از نظر روحی تقویت شوند و این خوب نیست که در همان دور نخست شکست بخورند. فرزان عاشورزاده پس از این که وزنش را کم کرد با مشکلاتی روبه رو شد. ضمن این که از نظر روحی هم وضعیت مناسبی نداشت، اما به هر حال یک مدال برنز گرفت. توانایی های فرزان بیشتر از این حرف هاست.

کریمی در پاسخ به این پرسش که علت افت سجاد مردانی چیست، می گوید: کسانی که با سجاد کار کرده اند بخوبی می دانند او روحیه حساسی دارد و مسائل روحی و روانی بیش از هر چیز دیگری در نتیجه نگرفتن او دخیل است. روحیه سجاد به گونه ای است که اگر یک نان بربری بخری و به او تعارف نکنی به هم می ریزد!

متاسفانه کادر فنی تیم ملی توانایی ندارد تا ملی پوشان را به صددرصد آمادگی برساند. وقتی در جهانی نتایج ضعیفی کسب کردیم، آقایان به جای این که دلایل شکست را بررسی کنند در بوق و کرنا کردند که ما خیلی خوب بودیم و نتیجه این بی منطقی هم شکست هایی است که می بینید.