آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

صاحب این عکس کیست؟

این عکس معروف که در جاهای مختلف از آن استفاده می شود و خیلی ها فکر می کنند این رزمنده به شهادت رسیده، متعلق به مهدی صمدی صالح از رزمندگان دفاع مقدس و از تبار مردان مردی چون شهید حاج حسین همدانی و شهید چیت سازیان است. به گزارش تابناک، حاج مهدی اهل همدان است و حالا بی هیچ ادعایی در دانشگاه بوعلی سینای این شهر مشغول به کار است. کتاب خاطرات او به همت سوره مهر مدتی است منتشر شده که داستان حضورش در جبهه دفاع مقدس را روایت می کند. او از 15 سالگی و از سال 1361 به جبهه رفت و در عملیات های خیبر، والفجر 8، کربلای 5، بیت المقدس 2 و مرصاد شرکت داشته است. نام این کتاب هم «آن روز سه نیم بعدازظهر» انتخاب شده که برگرفته از اتفاقی است که به گرفتن این عکس منجر شده است.

غذای نذری در لندن

مسلمانان و شیعیان شهر لندن چند سالی است که به مناسبت های مختلف مذهبی به میان مردم می روند و دین اسلام را تبلیغ می کنند، یکی از این مناسبت ها ماه محرم است. شیعیان لندن این روزها با راه اندازی کمپین who is Hussain بین بی خانمانان لندن غذای نذری توزیع می کنند.

زشت و زیبای یک شهر

حوضچه های رنگرزی چرم در شهر فاس مراکش به قدری بدبو است که تحمل آن برای هر کسی امکان پذیر نیست.

به گزارش فردانیوز، این بو بخش های زیادی از این قسمت شهر را تحت تاثیر خود قرار داده است. اما هر چقدر این حوضچه ها بدبو است، زمانی که در قاب تصویر گنجانیده می شود، همنشینی رنگ های درخشان و سرزنده شان، عکس هایی زیبا و تحسین برانگیز را پدید می آورد.