آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۲
سینما
۱۲
سینمای جهان

جاسوس بازی در جدول گیشه

کیکاووس زیاری

دومین قسمت مجموعه فیلم کمدی جاسوسی کینگزمن، صدرنشین جدول هفتگی نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. فیلم با افتتاحیه ای 39 میلیون دلاری، موفق به کسب این مقام شد. قسمت اول فیلم در سال 2015 توانست در سه روز اول نمایش، 37 میلیون دلار فروش کند. متیو ون کارگردان فیلم است و بازیگرانی چون تارون اگرتون، چانینگ تاتوم، جف بریجز، جولین مور و کالین فارل در نقش های مختلف آن ظاهر شده اند. این محصول کمپانی فوکس قرن بیستم با هزینه ای 104 میلیون دلاری تهیه شده است. فروش بین المللی «کینگزمن: دایره طلایی» در دیگر کشورهای دنیا هم، به رقم 61 میلیون دلار رسیده است. بجز آمریکا، 54 کشور دنیا هم فیلم را نمایش می دهند. استقبال تماشاگران در سطح جهانی، سازندگانش را از حالا به فکر تولید سومین قسمت آن انداخته است. حتی شنیده می شود قسمت سوم برای تابستان دو سال دیگر آماده خواهد شد! این در حالی است که تحلیلگران اقتصادی سینما، انتظار افتتاحیه بالاتری را برای فیلم داشتند.

به نوشته ورایتی، درام ترسناک آن، بعد از دو هفته صدرنشینی جدول، این هفته به ردیف دوم تنزل کرد. با این حال، فروش 30 میلیون دلاری فیلم باعث خشنودی تهیه کنندگانش در شرکت فیلمسازی لاینزگیت شد. فروش کلی این درام ترسناک بعد از 17 روز نمایش عمومی در آمریکای شمالی، به رقم کلان 266 میلیون دلار رسیده است و فیلم که با هزینه معمولی 30 میلیون دلاری تولید شد، از سوی اهل فن لقب پدیده هنری سال را گرفته است. سومین فیلم جدول، کار تازه ای به نام فیلم لگویی نینجاگویی است. انیمیشن کامپیوتری کمپانی برادران وارنر، با افتتاحیه ای 21 میلیون دلاری نمایش عمومی خود را آغاز کرد. این در حالی است که رقمی حدود 70 میلیون دلار، صرف تولید و بازاریابی آن شده است.

آدمکش آمریکایی، فیلم بدبیار جدول گیشه به حساب می آید. این درام پلیسی دلهره آور با فروش شش میلیون دلاری اش، ردیف چهارم جدول را اشغال کرد. فروش ده روز اول نمایش فیلم، به رقم کم 26 میلیون دلار رسیده است. کمدی خانوادگی «دوباره خانه» پنجمین فیلم جدول، با فروشی سه میلیون دلاری در این ردیف نشست و فروش کلی خود را به رقم 22 میلیون دلار رساند. هزینه پایین تولید فیلم، از آن یک کار موفق ساخته است.