آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

براساس نظرسنجی موسسه «ان سی رپورت»، 45 درصد از مردم کاتالونیا همه پرسی برای جدایی این ایالت به مرکزیت بارسلون از اسپانیا را غیرقانونی می دانند.

مسئولان دانشگاه های استان «شین جان- اویغور» چین به دانشجویان خارجی از جمله تاجیک هشدار دادند در صورت نماز خواندن یا عبادت در خوابگا ه ها آنان را بدون گفت وگو از دانشگاه و کشور اخراج خواهند کرد.

یکی از محافظان ریاست جمهوری فیلیپین در نزدیکی محل سکونت «رودریگو دوترته» در مانیل به ضرب گلوله کشته شد اما رئیس جمهوری فیلیپین در آن لحظه در محل حضور نداشت و آسیبی ندید.

دیده بان حقوق بشر، عربستان سعودی را به دادن مجوز برای ایراد سخنرانی های نفرت انگیز علیه اقلیت شیعیان در عالی ترین رده های نهادهای مذهبی این کشور متهم کرد.

سفیر میانمار در سازمان ملل مدعی شد، هیچگونه «پاکسازی قومی» و «نسل کشی» علیه مسلمانان رخ نداده است. او شدیدا از کشورهایی که از چنین واژه هایی برای توصیف اوضاع در ایالت راخین استفاده می کنند، انتقاد کرد.

تعدادی از کسبه، مغازه داران، مراکز خرید و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در اعتراض به دستگیری تعدادی از تجار وبازرگانان کشمیر توسط سازمان تحقیقات ملی دست به اعتصاب زدند.

یک دادگاه در استانبول دستور آزادی قدری گورسل، از روزنامه نگاران روزنامه جمهوریت را صادر کرد اما هنوز چهار نفر از کارکنان این روزنامه باید در زندان بمانند.