آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
شهرستان ها
۷

تهیه 7 هزار آلبوم معرفی شهدای دفاع مقدس خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان از تهیه معرفی شهدای دفاع مقدس خوزستان در قالب 7 هزار آلبوم به صورت مستند خبر داد.

سرتیپ «حسن شاهوارپور» اظهار کرد: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده های شهدا، اطلاعات و اسناد مربوط به 7 هزار شهید خوزستان در دوران دفاع مقدس از بدو تولد تا زمان شهادت گردآوری و در 7 هزار جلد آلبوم مستند شد.

وی افزود: این اسناد شامل دست نوشته ها، عکس ها، مدارک تحصیلی و سجلی و وصیت نامه و غیره است که در حال حاضر در سپاه استان نگهداری می شود و مقرر است پس از راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس به آنجا منتقل شود.

وی اولویت کاری سپاه استان را تامین امنیت خوزستان عنوان کرد و گفت: خوزستان با وجود بیش از 500 کیلومتر مرز مشترک با عراق به عنوان یک کشور ناامن وظیفه ما را برای تامین امنیت پایدار آن چنان که مطلوب و مورد نظر مردم است دوچندان می کند.

شاهوارپور پیرامون فعالیت های سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال نیز بیان کرد: ایجاد 100 دار قالی در منطقه محروم دهدز، اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در 7 منطقه استان که از ضریب محرومیت بالایی برخوردارند نظیر شعیبیه شوشتر، گمبوعه در اهواز، روستای سوسن در شهرستان ایذه، بخش شهیون در شهرستان دزفول و... از دیگر اقدامات سپاه استان در این زمینه بوده است.

فرمانده سپاه خوزستان از برگزاری 160 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خوزستان خبر داد و گفت: مراحل پایانی طراحی باغ موزه در حال انجام است که پس از طراحی، اجرای آن در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری آغاز می شود.