آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اقتصادی
۴

رونمایی از یک صندوق قابل معامله در بورس با درآمد ثابت

روز گذشته از یک صندوق قابل معامله در بورس با رویکرد با درآمد ثابت رونمایی شد.

پیش از ظهردیروز با حضور جمعی از خبرنگاران از صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با درآمد ثابت سپاس در شرکت تامین سرمایه آرمان رونمایی شد.

به گزارش فارس، در این نشست خبری محمود رضا خواجه نصیر مدیرعامل تامین سرمایه آرمان با بیان اینکه هدف از ایجاد صندوق سپاس دسترسی به ثروت اسلامی برای عموم سرمایه گذاران این صندوق است، گفت: صندوق سپاس از جمله صندوق های قابل معامله در بورس تهران با قابلیت پرداخت سود ماهیانه است که در چارچوب ابزارهای مالی بازتعریف شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا در صندوق سرمایه گذاری سپاس فعالیت ها به سمتی حرکت کند که برای سرمایه گذاران اقناع کامل از بابت شرعی بودن معاملات فراهم شود، گفت: به عبارتی این صندوق برای عموم متشرعان مقید ایجاد شده است که عمده سرمایه گذاری های آن از طریق اوراق بهادار با درآمد ثابت از جمله انواع صکوک، صکوک اجاره، مرابحه، اوراق مشارکت و در عین حال در برخی از معاملات سهام متمرکز شده است. در عین حال تلاش می شود که منابع مالی صندوق در مواقعی که سرمایه گذاری وجود ندارد، در حساب صندوق قرض الحسنه نگهداری شود.

خواجه نصیر در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی کیهان مبنی بر اینکه با توجه به بی اعتمادی مردم به بازار سرمایه در سال های اخیر و اینکه صندوق سپاس قرار است در معاملات بازار سهام نیز مشارکت داشته باشد آیا این صندوق براین اساس به مشتریان خود زیان هم خواهد داد؟ گفت: من موافق با خدشه به اعتماد مردم به بازار سرمایه در سال های اخیر هستم ولی اعتقاد دارم می توانیم با ارائه محصولات متنوع اعتماد مردم را به بازار سرمایه برگردانیم و صندوق سپاس یکی از همین محصولات است.

وی با اینکه این صندوق مطلقا زیان ده نخواهد بودپیش بینی کرد صندوق مذکور بین 15تا20درصد به صورت ماهانه سود برای مشتریانش فراهم کند.