آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اخبار کشور
۱۰

دانشجویان متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین وام می گیرند

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق صندوق رفاه دانشجویی وام می گیرند.

به گزارش ایرنا، حسین میرزایی دیروز در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد 10 میلیون ریال و برای دانشجویان متاهل 15 میلیون ریال است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور که کار خدمات رسانی به دانشجویان شرکت کننده در کنگره بزرگ اربعین حسینی را انجام می دهد افزود: اعضای این ستاد متشکل از دانشگاه های مختلف زیرمجموعه وزارت علوم و همچنین سازمان بسیج دانشجویی و دیگر ارگان ها و نهادهاست و باید برای آن لوگو و نشان یکسان طراحی شود.

وی یادآور شد: ظرفیت خدمات رسانی به دانشجویان در حوزه های مختلف اسکان، تغذیه و حمل و نقل در داخل و خارج از مرزها باید شناسایی و احصا شود تا بر اساس آن برنامه های لازم صورت گیرد.

داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست گفت: سال گذشته 40 هزار دانشجو در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کردند که از این تعداد تنها شش هزار و 500 دانشجو در قالب کاروان اعزام شدند که امسال درصدد هستیم به 12 هزار نفر افزایش یابد.

وی از رونمایی سامانه خدمات جامع اربعین دانشگاهیان خبر داد و افزود: از ویژگی های این سامانه ارائه خدمات مجوز خروج از کشور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مشمول، اسکان، روادید و لوازم پیاده روی با تخفیف هایی مخصوص جامعه دانشگاهیان کشور و اخبار و اطلاعات مورد نیاز درمورد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است.

گودرزی گفت: همچنین برای نخستین بار در کشور طرح همراه عاشقی در این سامانه به طور آزمایشی راه اندازی می شود، در این طرح دانشجویانی که برای اولین بار قصد شرکت در آیین اربعین را دارند با ثبت نام در این سامانه به کاروان های اتوبوسی دانشجویی یا دانشجویانی که تجربه سفر اربعین را دارند معرفی می شوند و می توانند با کاروان های دانشجویی یا دانشجویان با تجربه، در سفر زیارت امام حسین(ع) همراه شوند.