آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

رونمایی از تندیس شهید فهمیده در ارمنستان

به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، تندیس شهید حسین فهمیده با حضور سفیر کشورمان در ارمنستان رونمایی شد.

به گزارش فارس، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، تندیس دانش آموز شهید حسین فهمیده با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و داویت ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان، روز دوشنبه سوم مهر در مدرسه شماره 200 (مجتمع آموزشی شهید فهمیده) ایروان رونمایی شد.

ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز از ضرورت آموزش و تربیت انسان ها از سنین اولیه کودکی سخن گفت و تاکید کرد دانش آموزان باید حس میهن دوستی و عشق به وطن را از سنین کودکی آموزش ببینند و همواره در دفاع از وطن و سرزمین خود کوشا باشند.

مارینه هوانسیان مدیر مدرسه شماره 200 ایروان نیز با اعلام اینکه این مدرسه تنها مدرسه در شهر ایروان است که در آن زبان فارسی تدریس می شود، آموزش و پرورش را لازم و ملزوم هم دانسته و بر همکاری و همدلی بین دانش آموزان و معلمان در مدارس تاکید کرد. وی از مساعدت ها و تلاش های سفیر کشورمان برای اعزام دانش آموزان این مدرسه به ایران تشکر کرد و گفت انجام این سفرها عشق و علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان فارسی را بیشتر می کند.

رونمایی از تندیس شهید محمدحسین فهمیده توسط سفیر کشورمان و معاون وزیر آموزش و علوم ارمنستان به همراه معلمان مجتمع آموزشی شهید فهمیده ایروان بخش دیگری از این مراسم بود که صورت پذیرفت.