آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اخبار کشور
۲

در نشست شورای آتلانتیک؛ سفرای اروپایی در واشنگتن: می خواهیم ایران به سمت ارزش های ما حرکت کند!

سفرای تروئیکای اروپایی در واشنگتن و سفیر اتحادیه اروپا در این کشور در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک اعلام کردند آماده همکاری برای برخورد با اقدامات منطقه ای ایران و برنامه موشکی این کشور هستیم.

سفرای تروئیکای اروپایی در واشنگتن و سفیر اتحادیه اروپا در این کشور در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک به بررسی توافق هسته ای ایران و 1+5 (برجام) پرداختند.

«ژرارد آرو» سفیر فرانسه، «کیم داروش» سفیر انگلیس، «پیتر ویتیگ» سفیر آلمان و «دیوید سالیوان» سفیر اتحادیه اروپا حاضران در این نشست بودند.

«ژرارد آرو» سفیر فرانسه در این نشست گفت: توافق هسته ای به مسئله ای بسیار فنی می پرداخت و لذا در آن به دیگر مسائل پرداخته نشد. با این حال، هیچ یک از بندهای توافق، ما را از مواجهه با چالش هایی که ایران در برابر ما می گذارد، منع نمی کند.

آرو با نقل قول از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در اظهارنظری گستاخانه گفت: رئیس جمهور ماکرون هم گفته که ما آماده همکاری با شرکای منطقه ای خود برای برخورد با حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشکی این کشور هستیم.

«پیتر ویتیگ» سفیر آلمان هم مانند سفیر فرانسه مدعی اقدامات «شرورانه» ایران در خاورمیانه بود و گفت: این حق طبیعی هر دولتی است که توافقات پیشین را بررسی کند ولی ما هم به عنوان کشوری که از اقدامات شرورانه ایران در منطقه و برنامه موشکی آنها نگرانی داریم، معتقدیم که این مسائل باید بر اساس پایبندی به برجام حل شود.

وی همچنین گفت: ما می خواهیم که ایران به تدریج به سمت ارزش ها و جهان بینی ما حرکت کند. تجارت، یکی از ابرازهای آن است.

در ادامه این نشست،«کیم داروش» سفیر انگلیس گفت: حفظ توافق هسته ای به ما فرصت می دهد همزمان با مهار تهدید هسته ای، با نقش منطقه ای ایران مقابله کنیم.

به گزارش الف، سفیر فرانسه در ادامه تصریح کرد: نگرانی های مشترکی درباره نقش ایران در منطقه یا فعالیت های موشکی این کشور داریم. آماده همکاری با آمریکا درباره این موضوعات هستیم.