آرشیو چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۳
اخبار کشور
۱۱

4 سارق خط لوله نفت خام مارون دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از دستگیری چهار نفر به اتهام سرقت 80 هزار لیتر نفت از خط لوله نفت خام مارون به میزان 39 میلیارد ریال خبر داد.

حسن رحیمی افزود: متهمان با ایجاد کارگاهی در نزدیکی جاده کمربندی تیران (واقع در غرب اصفهان) به فاصله 15 متری خط لوله 32 اینچی نفت خام مارون و کندن تونلی از کارگاه به سمت خط لوله با استفاده از پمپ به سرقت نفت خام از تانکرها و بار گیری آن جهت فروش اقدام کرده اند.

وی اظهار کرد: حسب برآورد اولیه شرکت خطوط لوله نفت ایران حدود 39 میلیارد ریال نفت خام از این طریق سرقت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: تاکنون در رابطه با این پرونده چهار نفر دستگیر شده اند و مراحل تحقیق و رسیدگی به پرونده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: 2 متهم اصلی پرونده متواری هستند و تحت تعقیب دادستانی قرار دارند.

اواخر مرداد ماه امسال نیز روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان به نقل از محمدرضا محمدی جرقویه ای رئیس دادگستری شهرستان تیران اعلام کرده بود: در پی اطلاع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یک کارگاه با پوشش جعلی و با ایجاد تونل به طول 15 متر مبادرت به سرقت نفت خام از خط اصلی مارون در حال گذر از تیران کرده بود.

وی اظهار کرد: با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی و دستور به موقع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حدود 80 هزار لیتر نفت خام در تیران و 10 هزار لیتر نفت خام در شهرضا کشف و ضبط شده است.

خط لوله مارون – اصفهان با انتقال روزانه بیش از 500 میلیون بشکه نفت خام یکی از مهم ترین خطوط انتقال نفت خام کشور است که خوراک پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه های تهران و تبریز را تامین می کند.