آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۶
ایران زمین
۱۹

جذب 56 هزار میلیارد ریال سرمایه داخلی در منطقه آزاد ارس

با سرمایه گذاری 56 هزار میلیارد ریالی در منطقه آزاد ارس در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، در زمان حاضر 117 واحد تولیدی در این منطقه فعال و 156 واحد نیز دردست ساخت است.

به گزارش ایرنا، «محسن خادم عرب باغی»، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درنشست اعضای هیات مدیره این منطقه با «مرتضی بانک»، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درجلفا، گفت: ارس رتبه نخست صادرات بین مناطق آزاد کشور را دارد.

وی از اشتغال به کار 12 هزار و 600 نفر در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات این منطقه در زمان حاضر خبر داد و با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی منطقه و زیرساخت های تفریحی ایجاد شده در آن افزود: سالانه بیش از 7 میلیون گردشگر ورودی به منطقه داریم.

ملکی، مدیر منطقه منفصل آزاد ارس در بخش خداآفرین هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های جغرافیایی و اقتصادی منطقه گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد جذب سرمایه است. از سال 92 تا 95، 56 هزار میلیارد ریال در منطقه، سرمایه گذاری داخلی شده که رشد 2 برابری را نسبت به بازه زمانی 4 ساله قبل از آن نشان می دهد.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی انجام شده در منطقه آزاد ارس بین سال های 92 تا پایان نیمه نخست امسال را 4هزار و 60 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان سرمایه گذاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن 10 برابر شده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ارزش صادرات این منطقه را در 4 سال اخیر 185 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: این رقم نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد صددرصدی را نشان می دهد.