آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۱۷
ورزش
۱۵
ترکمنستان 2017

پایان مسابقات داخل سالن آسیا با صعود خیره کننده ترکمن ها

ایران سوم شد

کاروان ورزشی ایران در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا سوم شد. این مسابقات دیروز به پایان رسید و ایران موفق شد با 3 پله صعود نسبت به سال 2013 به رده سوم بیاید. ایران در آخرین روز بازی ها، در شطرنج یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد تا در مجموع با 118 مدال، بعد از کشورهای ترکمنستان و چین در جایگاه سوم بازی ها قرار گیرد. 36 مدال طلا، 23 مدال نقره و 59 مدال برنز، سهم نمایندگان ایران در رشته های شطرنج، فوتسال، کشتی فرنگی و آزاد، وزنه برداری، کیک بوکسینگ، سامبو، کشتی سنتی، تکواندو، دوچرخه سواری، جوجیتسو، دو و میدانی، موی تای، کوراش، بیلیارد، اسنوکر و سوارکاری بود. ایران در دوره پیش تنها 3 طلا کسب کرده بود اما این دوره آن را به 36 رساند. البته ایران در دوره قبلی رقابت ها زیر 100 ورزشکار اعزام کرده بود و در این دوره بالای 200 نفر.

صعود خیره کننده ترکمنستان

ترکمنستان میزبان بازی ها موفق شد برای نخستین بار قهرمان رقابت ها شود. آنها در حالی که در دوره قبلی با کسب تنها 2 مدال طلا در رده یازدهم ایستاده بودند، این بار 89 مدال طلا گرفتند و در مجموع با کسب 250 مدال در رده نخست ایستادند. این در حالی است که چین همیشه مدعی تنها موفق به کسب 97 مدال شد.

ترکمن ها البته بیشتر مدال های شان را در رشته هایی تازه وارد به مسابقات که یک جورهایی ورزش سنتی خودشان محسوب می شود کسب کردند. رشته هایی از خانواده کشتی. 62 مدال از کل 89 مدال طلای آنها در رشته های کشتی سنتی و کشتی با کمربند کسب شد.

به نظر می رسد سرمایه گذاری ترکمنستان برای میزبانی این مسابقات به نفع ورزش این کشور شده و آنها با رشدی خیره کننده حالا به عنوان یک مدعی در ورزش آسیا محسوب می شوند.