آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۴
فوتبال ایران
۱۱

توهین کاپیتان سابق عربستان به دایی

پرسپولیس شکست سنگینی خورد و این شکست جای هیچ توجیهی را باقی نمی گذارد. آنها بد بودند و به بدترین شکل ممکن هم نتیجه را واگذار کردند؛ اما همه چیز به کل کل های قبل از بازی بر می گردد. آنجا که خیلی از بزرگان فوتبال ایران مثل علی دایی به حمایت از پرسپولیس پرداختند و برای تیم آرزوی موفقیت کردند.

نکته اینجاست که پس از این بازی و پس از قبول این شکست،عربستانی ها که به نظر می رسد از حرف های علی دایی عقده داشتند، توهین های بی شرمانه ای را به آقای گل جهان کردند. صالح النعیمه، کاپیتان سابق تیم ملی عربستان که احتمالا علی دایی را نمی شناسد در مصاحبه ای گفته است: «دایی خواسته با اظهار نظر کردن درباره الهلال خودش را مطرح کند! ای مفلس،آیا نمی دانی که طی سال های گذشته این فوتبال عربستان بوده است که به تو و امثال تو چگونه بازی کردن در مستطیل سبز را آموخته است! بازیکنان الهلال در شهر ابوظبی حماسه بزرگی را خلق کردند و سیلی محکمی به تو و به بازیکنان کشورت زدند؛ سیلی ای که اثر آن تا چند سال آینده هم باقی خواهد ماند.»

النعیمه گستاخی های زیادی کرده است که خیلی از آنها را حتی نباید روی کاغذ آورد. اما باید برای او که مدافع نه چندان مطرحی در دنیای فوتبال است این را نوشت که علی دایی افتخار فوتبال ایران و جهان است! بدون شک عقده و کینه های شخصی باعث شده تا او چنین مصاحبه ای را کرده باشد. ضمن این که هنوز بازی برگشتی هم وجود دارد و هرچند کار پرسپولیس برای این بازی سخت است، اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. ترس، همه آن چیزی است که عربستانی ها با خودشان یدک می کشند و با خریدهای میلیاردی که انجام می دهند به دنبال افتخاراتی هستند که خارجی ها برایشان می آورند،نه خودشان و نه بازیکن کشورخودشان. بلکه برزیلی ها و آرژانتینی هایی که به دلیل پول زیاد شما برای تیم های باشگاهی تان بازی می کنند نه چیز دیگری. عیار فوتبال ایران در آسیا مشخص است و سال هاست که در قله قاره کهن ایستاده و نگاهی از بالا به پایین به سایر رقبا می اندازد و برای دیدن عظمتش حتما باید سر بالا کرد!