آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۶
اقتصادی
۴

عضو اتاق بازرگانی تهران: دولتی ها چوب لای چرخ تولیدکنندگان می گذارند

رئیس کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: هر نهاد یا دستگاه دولتی تا متوجه تولیدی در یک بخش اقتصادی می شود، چوب لای چرخ آن فعال اقتصادی می گذارد.

محمدرضا نجفی منش درگفتگو با فارس درباره موضوع تخصیص 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اظهار داشت: هر آنچه منجر به تولید، ارزش افزوده شود و بازار برای آن وجود داشته باشد، باید مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: تخصیص منابع صندوق توسعه ملی صرفا به تولید صنعتی، کشاورزی یا خدمات مدنظر نیست بلکه باید بر اساس میزان اثرگذاری و مزیت رقابتی کالا یا خدمات بخش اقتصادی تخصیص ها صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق تهران با اشاره به اینکه تولیدات ما با شرایط فعلی رقابت پذیر با سایر کالاهای مشابه تولید شده است، بیان کرد: در صنعت قطعه سازی و سایر صنایع مرتبط اگر توجه مسئولان بیش از گذشته باشد، قطعا در بازارهای بین المللی حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

نجفی منش ادامه داد: سود تسهیلات بانکی بالای 20 درصد برای تولیدکنندگان واقعا سنگین است که باید این رقم به کمترین میزان ممکن همانند کشورهای دارای رونق اقتصادی یعنی سه یا چهار درصد برسد.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی تهران، نرخ ارز و تورم باید متناسب با فعالیت های اقتصادی و توان تولیدی کشور مدیریت شود؛ علاوه بر این سخت گیری بر واحدهای تولیدی از سوی دستگاه های دولتی باید برچیده شود چراکه هر نهاد یا دستگاه دولتی تا متوجه تولیدی در یک بخش اقتصادی می شود، چوب لای چرخ آن فعال اقتصادی می گذارد.