آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۶
جهان
۸

رویداد

نظر ترامپ درباره مذاکره با کره شمالی

ترامپ، وزیر خارجه آمریکا را به خاطر تلاش برای مذاکره با کره شمالی سرزنش کرد و این کار را «وقت تلف کردن» خواند. برخی ناظران احتمال می دهند این اظهارات مقدمه جدایی رکس تیلرسون از دولت دونالد ترامپ باشد. ترامپ در پیام خود نوشت: «من به تیلرسون، وزیر خارجه فوق العاده ما، گفته ام اگر دنبال یافتن راهی برای مذاکره با مرد کوچک موشکی باشد، وقت خود را تلف می کند».

داعش مسئول حمله تروریستی مارسی

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت حمله مرگ بار به دو زن فرانسوی در شهر مارسی فرانسه را بر عهده گرفت. عامل این حمله که ظاهرا از ستیزه جویان این گروه بوده، در پی مداخله ماموران امنیتی فرانسه به ضرب گلوله کشته شده بود.

نگرانی اسرائیل از ارتقای سامانه های پدافند هوایی سوریه

یک کارشناس نظامی اسرائیلی فاش کرد آمارهای نظامی این رژیم نشان می دهد در پی افزایش حملات هوایی و موشکی اسرائیل به خاک سوریه، ارتش این کشور سامانه های موشکی ضدهوایی خود را ارتقا داده است تا برای پاسخ به هر تجاوز هوایی آماده باشد.

برگزاری دادگاه قتل برادر رهبر کره شمالی

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی تشکیل شد. دو زن مظنون به قتل می گویند بی گناه اند. این دو در صورت محکومیت، ممکن است اعدام شوند. برادر ناتنی کیم جونگ اون در فرودگاه کوالالامپور مسموم شد.

ساخت دیوار 711کیلومتری در مرز ترکیه با سوریه

ارگون توران، رئیس اداره انبوه سازان ترکیه و مجری ساخت دیوارهای مرزی این کشور، اعلام کرد: ساخت دیوار مرزی امنیتی در مرز ترکیه و سوریه به مراحل پایانی نزدیک شده و تاکنون 711 کیلومتر دیوار بتونی در مرز 911کیلومتری دو کشور احداث شده است.

نگرانی اکثر روس ها از حملات تروریستی

مردم روسیه همچنان نگران انجام عملیات های تروریستی داعش در این کشور هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از ودوموستی، در تازه ترین نظرسنجی مرکز آمار لوادای روسیه، 72 درصد از پرسش شوندگان نگران حملات جدید تروریستی در این کشور هستند. 66 درصد سوال شوندگان بر این نظرند که آنان یا نزدیکانشان می توانند یکی از قربانیان این حملات باشند.