آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۱۹
ورزش
۱۵
فوتبال ایران

جانشین منصوریان مشخص شد

شفر آلمانی روی نیمکت استقلال

عصر دیروز جلسه مهمی در دفتر رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال برگزار شد: جلسه کمیته فنی با حضور علی جباری، اکبر کارگر جم، جواد قراب، محمد نوری، بیژن طاهری و سیروس دین محمدی.

این جلسه برای اعلام نام سرمربی آینده آبی های تهرانی برگزار شد و در آخر هم نتیجه داد. سیروس دین محمدی در پایان این جلسه به خبرنگاران نام قطعی جانشین منصوریان را اعلام کرد: «وینفر شفر».

حالا پیرمرد 67 ساله آلمانی سرمربی جدید استقلالی هاست: مردی که 10 سال پیش قرار بود هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد اما فدراسیون فوتبال ایران صلاحیت فنی او را تایید نکرد.

آن طوری که مسوولان باشگاه استقلال اعلام کرده اند، قرار است شفر تا پایان فصل هدایت آبی پوشان را بر عهده بگیرد و در پایان فصل در مورد ادامه همکاری با او تصمیم گیری شود.

شفر سابقه کار طولانی در کشورهای مختلف از جمله امارات عربی متحده را دارد و با تیم الاهلی به مقام قهرمانی این کشور رسیده است. او با پایان دوران فوتبالش در سال 1985 در تیم بورسیا مونشن گلادباخ، به عنوان سرمربی این تیم نخستین تجربه اش را به دست آورد. سپس سرمربی تیم هایی چون کارلسروهه، اشتوتگارت، بورسیا تنیس برلین، تیم ملی کامرون از سال 2001 تا 2004 و تیم ملی نروژ شد. شفر سپس هدایت تیم باشگاهی الاهلی امارات (از سال 2005 تا 2007)، العین (از سال 2007 تا 2009) و باشگاه باکو (از سال 2010 تا 2011)، سپس تیم ملی فوتبال تایلند (از سال 2011 تا 2013) و در نهایت از سال 2014 تا 2016 تیم ملی فوتبال جاماییکا را برعهده داشت. قهرمانی جام ملت های آفریقا در سال 2002 با تیم ملی فوتبال کامرون و نایب قهرمانی در رقابت های کونکاکاف در سال 2014 با تیم ملی فوتبال جاماییکا از جمله افتخارات سرمربی جدید استقلال است: مردی که نخستین مربی خارجی استقلال در 15 سال اخیر محسوب می شود.