آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
صفحه آخر
۱۲

درخواست نصرالله از یهودیان برای ترک اسرائیل وحشت را بر سرزمین های اشغالی حاکم کرد

درخواست سید حسن نصرالله از یهودیان برای ترک فلسطین اشغالی در رسانه های جهان به ویژه رسانه های رژیم صهیونیستی بازتاب بسیار گسترده ای داشته است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا، با اعلام به اینکه «نتانیاهو و ترامپ منطقه را به سمت جنگی جدید می برند» از یهودیان خواسته بود تا «حساب خود را از حساب صهیونیست ها» جدا کنند و «به کشورهایی که از آنجا آمده اند» بازگردند «تا هیزم آتش جنگی که دولت احمق نتانیاهو برای آنها به بار می آورد»، نباشند.

به گزارش صداوسیما، دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفته بود اگر نتانیاهو جنگی را در این منطقه راه بیندازد شاید آنها فرصتی برای ترک فلسطین نداشته باشند و هیچ جای امنی در فلسطین اشغالی برای آنها نباشد.

چند روز پس از این اظهارات خبر رسید، رسانه های صهیونیستی و آمریکایی در کنار مقامات رژیم صهیونیستی این تهدیدات را جدی گرفته و به آن واکنش نشان داده اند.

در همین رابطه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته: «اگر جنگ آتی رخ بدهد با جنگ های قبلی کاملا متفاوت خواهد بود، ارتش اسرائیل نمی تواند جنگی طولانی را اداره کند هر جنگی باید از همان لحظه اول با کارآمدسازی تمامی نیروهای نظامی در سطح عالی اداره شود.» وی در عین حال اضافه کرده که در جنگ بعدی فقط نظامیان صهیونیست نیستند که مورد حمله قرار می گیرند بلکه جان همه صهیونیست ها در خطر خواهد بود.

برخی تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز اظهار داشتند، سیدحسن نصرالله با تمایز بین صهیونیست ها و یهودیان، استراتژی تفکیک بین جبهه دشمن را مطرح و رویارویی را محدود به یک میلیون صهیونیست و به طور خاص رهبران آنان کرد تا جنگی روانی و رسانه ای علیه دشمن باشد. البته او با این موضع خود نشان داد جان انسان ها با هر عقیده ای ارزشمند است و نبرد ما با اشغالگری و ریشه اصلی مشکلات یعنی تفکر صهیونیستی و طرح استعماری آمریکا و انگلیس است که حتی یهودیان هیزم آن شده اند.

گفتنی است سیدحسن نصرالله حتی در بین صهیونیست ها نیز به عنوان یک «انسان راستگو که به همه آنچه می گوید عمل می کند» شهره است، لذا چنین تهدیداتی همواره از سوی آنها جدی گرفته می شود. تاسیسات آمونیاک حیفا با همین تهدیدات نصرالله جمع آوری شد.