آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
شهرستان ها
۷

کرکره 33 فروشگاه برند تقلبی در مازندران پایین کشیده شد

جانشین کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که 33 فروشگاه عرضه برندهای تقلبی پوشاک در شهرهای ساحلی این استان تعطیل شد.

علیرضا یونسی رستمی نداشتن مجوز نمایندگی برای فروش کالاهای شرکت های معتبر خارجی را دلیل اصلی بسته شدن این فروشگاه ها اعلام کرد.

وی از سرگیری فعالیت این فروشگاه ها را مشروط به اخذ مجوز نمایندگی از شرکت های تولیدکننده و تایید این مجوز از سوی دستگاه های متولی اعلام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که در مجموع 130 فروشگاه مدعی برندهای خارجی در شهرهای ساحلی استان فعالیت داشتند که حدود 100 فروشگاه با دریافت و ارائه مجوز به مراکز قانونی یا تغییر تابلو و متوقف کردن تبلیغات دروغین ساماندهی شده و تحت نظارت در حال فعالیت هستند.

وی مهم ترین مشکل این فروشگاه ها را نداشتن مجوز و فروش کالاهای قاچاق اعلام کرد و افزود: طبق تصمیم کمیسیون قاچاق کالا و ارز برخورد با این فروشگاه ها برای حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال ملی انجام شده است.

در مازندران افزون بر 150 هزار واحد صنفی فعالیت دارد. آمار واحدهای صنفی فعال در این خطه شمال کشور از میانگین کشوری بالاتر است.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور به ازاء هر 34 نفر یک واحد صنفی فعال است که این آمار در مازندران برای هر 20 نفر یک واحد صنفی است.

طبق استاندارهای جهانی به ازاء هر 100 نفر جمعیت یک واحد صنفی فعال است.