آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
شهرستان ها
۷

6000 دانش آموز در خراسان رضوی امسال از تحصیل بازماندند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 6000 دانش آموز خراسان رضوی نتوانستند برای ابتدای مهر امسال در کلاس درس حضور یابند.

علیرضا کاظمی اظهار داشت: در ابتدای فعالیتی که در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل انجام دادیم 28 هزار کودک شناخته شدند که این تعداد هم اکنون به 10 هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از تعداد 10 هزار کودک شناسایی شده باقیمانده که از تحصیل باز مانده بودند امسال 4000 نفر توانستند در مدارس ثبت نام کرده و در ابتدای مهر به سر کلاس رفتند و متاسفانه 6000 دانش آموز شناسایی شده دیگر در خراسان رضوی هستند که امسال نیز نتوانستند بر سر کلاس بروند.

کاظمی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیلی که فاقد مدارک هویتی هستند مشخص نیست، خاطرنشان کرد: با تدابیری که در نظر گرفته شده دانش آموزانی که فاقد مدارک هویتی هستند می توانند با مراجعه به مراجع ذیربط اقدامات لازم را برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس انجام دهند.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت آموزشی و بهره مندی همه افراد از تحصیل داشته اند تمام افرادی که در سن رفتن به مدرسه هستند اعم از اینکه مدارک هویتی دارند و یا ندارند می توانند با مراجعه به مراجع ذیصلاح برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند.