آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
ورزشی
۹

فدراسیون دوچرخه سواری زنگ خطر را جدی گرفت

اعزام رکابزنان به کاپ جهانی لهستان

پس از اینکه سطح رقابت های دوچرخه سواری بازی های داخل سالن آسیا نشان داد رسیدن به مدال سخت تر از قبل شده، فدراسیون تصمیم گرفت با استفاده از سهمیه کاپ جهانی، رکابزنان را به رقابت های سطح بالاتر اعزام کند.

در رقابت های دوچرخه سواری بازی های داخل سالن آسیا، قزاقستان در بخش سرعت بسیاری از کشورها از جمله ایران را غافلگیر کرد به طوری که در ماده تیم اسپرینت ایران برای اینکه مدال طلا را از چنگ قزاقستان درآورد جدال نزدیکی با این تیم داشت. در اسپرینت هم قزاقستان اجازه نداد مدال طلا و برنز به ایران برسد و در این ماده سهم ایران تنها یک نقره شد.

در کایرین هم قزاقستان توانست مدال طلا را به دست آورد و زنگ خطر برای دوچرخه سواری ایران به صدا درآمد چرا در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی غیر از ژاپن و مالزی، قزاقستان هم به حریفان اصلی ایران اضافه شد تا کار برای کسب مدال بیش از پیش سخت تر شود. هم چنین مشخص شد تنها با برگزاری چند رقابت داخلی نمی توان توقع مدال آوری از رکابزنان ایران را داشت. با توجه اینکه ایران موفق به کسب سهمیه در کاپ جهانی لهستان شده است، حضور در این رقابت ها فرصت خوبی برای رکابزنان است تا تجربه بیشتری به دست آورند. محسن سلگی، مدیر تیم های ملی دربارهی حضور رکابزنان سرعتی در کاپ جهانی لهستان بیان کرد: ما در ماده های اسپرینت، تیم اسپرینت و کایرین سهمیه گرفته ایم و ثبت نام رکابزنان را انجام داده ایم و به زودی وقت سفارت می گیریم.

او با اشاره به رقابت نزدیک رکابزنان قزاقستان و ایران در بازی های داخل سالن آسیا تصریح کرد: واقعا فکر نمی کردیم قزاقستان در بخش سرعت چنین پیشرفتی کرده باشد. ما هم باید دیدمان را به جلو ببریم برای همین بلافاصله پس از برگشت از بازی ها، کمیته فنی تشکیل جلسه داد. حتی قرار بود به کاپ هندوستان هم برویم که تصمیم گرفتیم در مسابقات سطح بالاتری شرکت کنیم چراکه حضور در کاپ هندوستان امتیازی برای ما ندارد. هم چنین به دنبال خریدن تجهیزات به روزتری برای رکابزنان هستیم و باید امکانات سخت افزاری مورد نیاز آنها را فراهم کنیم. امیدوارم مسئولان هم پیست چوبی را در ایران راه اندازی کنند چراکه پیست چوبی جزو تجهیزات اولیه مورد نیاز رکابزنان محسوب می شود.