آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انهدام باند 14 نفره کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و انهدام یک باند 14 نفره که از داخل زندان به صورت تلفنی از شهروندان کلاهبرداری می کردند خبر داد.

سرهنگ حاج علی صالحی به پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: پس از دریافت گزارشی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ 800 میلیون ریال توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

صالحی افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه شدند پول پس از برداشت از حساب بلافاصله به چندین حساب دیگر منتقل و همدستان متهم، اقدام به خرید از دستگاه های خودپرداز و فروشگاه های اینترنتی می کردند، این در حالی است که متهمان از کارت های بانکی سایر افراد استفاده کرده و عملا هیچ گونه ردی از خود بر جای نمی گذاشتند.

وی ادامه داد: با اقدامات و بررسی های پلیسی پس از تحقیق و احضار مرتبطان با این پرونده، عوامل اصلی که از محبوسان زندان رجایی شهر کرج بودند شناسایی و سایر افراد و همدستان متهم نیز در خارج از زندان دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، در مجموع تعداد 14 متهم که از ساکنان شهرستان های ملارد و اسلامشهر بودند و در قالب یک باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی فعالیت می کردند با اقدامات پلیسی دستگیر و از آنان بیش از 50 عدد کارت عابر بانک متعلق به افراد غیر و بیش از 30 دستگاه گوشی تلفن همراه و سیم کارت کشف شد.

صالحی درباره شیوه و شگرد این کلاهبرداری گفت: متهمان از داخل زندان اقدام به برقراری تماس تلفنی با سوژه های از قبل تعیین شده می کردند و با اعلام تماس از ارگان های دولتی به بهانه برنده شدن در جوایز قرعه کشی، افراد را به دستگاه خودپرداز کشانده و با کسب اطلاعات کارت بانکی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می کردند سپس از طریق ارتباط با عوامل خارج از زندان مبادرت به خرید از دستگاه های pos و برداشت نقدی از خودپرداز و خریدهای متعدد اینترنتی می کردند.

وی افزود: همدستان متهم اصلی، در بیرون از زندان از قبل تعداد زیادی کارت بانکی تهیه کرده بودند که به محض آماده شدن بستر کلاهبرداری، شماره کارت ها از طریق پیامک به اطلاع عاملان اصلی در داخل زندان رسانده و وجوه نامشروع به حساب های آنها واریز و از حساب برداشت می شده است.