آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۷
اقتصادی
۴

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد: روند گرانی فولاد تا 6 ماه آینده ادامه می یابد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: پیش بینی می کنیم روند افزایشی قیمت فولاد در بازارهای جهانی و داخلی تا شش ماه آینده ادامه داشته باشد.

بهادر احرامیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل ستاد زنجیره فولاد با مشارکت بخش خصوصی اظهارکرد: هفته گذشته جلسه ای با فولادسازان در سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار و درخواستی از سوی وزیر مطرح شد با این مضمون که «ستادی از فعالان بخش خصوصی فولاد به همراه بخش دولتی برای بررسی چالش ها و موضوعات صنعت فولاد تشکیل شود».

وی ادامه داد: این ستاد قرار است با مشارکت انجمن های و زنجیره فولادی مانند بخش های خصوصی سنگ آهن، لوله و پروفیل، فولاد و دیگر موارد به همراه بخش های دولتی مانند ایمیدرو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش هایی از چالش های فولاد را در قالب پیشنهاد و سیاست گذاری مورد بررسی قرار دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به وضعیت افزایشی قیمت فولاد در هفته های اخیر افزود: افزایش قیمت فولاد در بازار، مربوط به مجموعه ای از دلائل است. یک عامل، افزایش قیمت زغال سنگ و سنگ آهن و کاهش عرضه الکتروگرافیتی است که ازآن به عنوان ماده اولیه اصلی تولید فولاد در مدل کوره های قوس الکترونیکی استفاده می شود همچنین بسته شدن 120 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در چین و دیگر عوامل که در مجموع می توان آنها را افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد، باعث شده است که قیمت فولاد در وضعیت افزایشی قرار بگیرد.

احرامیان با اشاره به تاثیر این افزایش قیمت روی بازار داخلی گفت: کارخانجات و تولیدی های داخلی برای این افزایش قیمت آمادگی نداشته اند و با شوک مواجه شده اند اما از آنجا که به هرحال این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت، رویکرد آنها نیز با برنامه ریزی بیشتری خواهد بود.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت به نفع صادرات فولاد ایران است، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود تا پایان امسال صادرات فولاد ایران بتواند به شش تا هفت میلیون تن برسد که وضعیت کاهش عرضه فولاد در بازار، خریداران را در بازار جهانی به فولاد ایران نزدیک تر می کند.