آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۹
اجتماعی
۴

سلام ایران

تلفن تماس:88769075

عدم پوشش بیمه ای داروی «زیپتین»: آقای حسینی در تماس با ستون سلام ایران اظهار داشتند که ما بازنشسته های حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی که با 30 سال پرداخت حق بیمه در حال حاضر رقم حقوق دریافتی ما بیشتر از یک میلیون تومان نیست و ناچاریم با همین رقم زندگی را اداره کنیم. بنا به تجویز پزشک از قرص قند زیپتین به روش ایرانی استفاده می کنیم. قرص ذکر شده مشمول تعرفه بیمه تامین اجتماعی نیست و مجبوریم این دارو را آزاد تامین کنیم که با این حقوق دریافتی قادر به تامین آن نیستیم. لذا ما بازنشسته ها درخواست داریم داروی ذکر شده را تحت پوشش بیمه قرار دهید تا ان شاءالله مشکل ما نیز حل شود.

اختصاص بودجه جهت اشتغال: آقای محمد برکچی در تماس با ما عنوان کردند که رئیس جمهوری محترم در خبرها اعلام کردند که 30 هزار میلیارد تومان جهت توسعه و اشتغال اختصاص یافته و چند روز بعد وزیر کار اعلام کرد با این وضع نابسامان اقتصادی نمی توان برای 3 میلیون بیکار اشتغال ایجاد کرد. خواهشمند است با مردم شفاف حرف بزنید تا اعتماد مردم نسبت به شما کاسته نشود. خدا یاورتان باشد.

افزایش هزینه های دارو و درمان: مخاطب محترمی نیز گفتند که با وجود اینکه در طول یک سال قیمت دارو چند برابر افزایش یافته است ولی متاسفانه سازمان های بیمه گر سقف تعهدات خود را افزایش نداده و نمی دهند و مردم بیشتر قیمت های دارو و همچنین خدمات رادیولوژی و آزمایشگاهی را از جیب خودشان پرداخت می کنند. این با آن عدالت اجتماعی که مسئولان از آن سخن می گویند مغایرت دارد.