آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۹
اجتماعی
۴

اخبار

مشاور رئیس دانشگاه تهران: رئیس جمهوری 15 مهرماه به دانشگاه تهران می رود

مشاور رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه مراسم آغاز سال جدید تحصیلی با حضور رئیس جمهوری 15 مهرماه در این دانشگاه برگزار می شود، گفت: در این مراسم از رتبه های برتر کنکور سراسری 96 نیزقدردانی خواهد شد.

دکتر خضری در گفت وگو با ایسنا با اعلام این مطلب، به تشریح جزئیات آغاز مراسم سال تحصیلی جدید دانشگاه ها پرداخت و افزود: این مراسم شنبه آینده 15 مهرماه با حضور رئیس جمهوری، وزرای علوم و بهداشت، روسای دانشگاه ها و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، روسای دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، سرپرست وزارت علوم، وزیر بهداشت، یکی از اساتید، یک دانشجو و در نهایت رئیس جمهوری سخنرانی خواهند کرد.

مشاور رئیس دانشگاه تهران همچنین خاطرنشان کرد: در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور رئیس جمهوری و وزرای بهداشت و علوم از رتبه های برتر آزمون دانشگاه ها قدردانی خواهد شد.

انتقاد استاندار کهگیلویه از محیط زیست برای عدم تشخیص علت مرگ یک پلنگ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مرگ یک قلاده پلنگ در این استان که در تاریخ بیست و هفتم شهریورماه در اطراف روستای بهره عنا در شهرستان باشت به وقوع پیوست واکنش نشان داده و اعلام کرد از پاسخ اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص نحوه تشخیص مرگ این پلنگ قانع نشد.

علی محمد احمدی گفت: با وجود تاکید مکرر برای پیگیری علت مرگ این پلنگ که از گونه های نادر و در معرض انقراض است تاکنون پاسخی روشن از سوی آن اداره کل ارائه نشد. او افزود: اعلام غیرقابل تشخیص بودن علت مرگ این گونه جانوری نادر با وجود کالبد شکافی، غیرکارشناسی و بدون مبنای علمی بوده و به نوعی ساده انگاری و عبور از بررسی دقیق این موضوع مهم است. او توجه به محیط زیست و حفاظت از گونه های نادر جانوری و گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مهم برشمرد و افزود: هرگونه سهل انگاری و بی توجهی به این موضوع و موارد مشابه غیرقابل گذشت خواهد بود. احمدی اضافه کرد: باید در اسرع وقت علت مرگ این پلنگ نادر بررسی شود و گزارش کارشناسی به اطلاع افکارعمومی برسد.