آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۹
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

تاکنون هیچ کالایی بدون درج قیمت عرضه نشده است

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون هیچ کالایی بدون درج قیمت مصرف کننده به بازار عرضه نشده است. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کلامی» مطالب منتشر شده از سوی برخی رسانه ها در رابطه با اجرای حذف قیمت کالا توسط برخی تولیدکنندگان را خلاف واقع و سبب ایجاد نگرانی برای مردم دانست.

110 سرمایه گذار خارجی کد سهامداری دریافت کردند

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور 110 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی در نیمه نخست سال 96 خبر داد. به گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، محمدرضا محسنی مدیرعامل این شرکت درباره آخرین وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در نیمه نخست امسال، 79 کد سرمایه گذار خارجی حقوقی و 31 سرمایه گذار حقیقی صادر کرد تا تعداد سرمایه گذاران خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به رقم 916 کد برسد.

بیش از 23 میلیون نفر در کشور اشتغال کامل دارند

رئیس مرکز آمار ایران از اشتغال 23 میلیون و 800 هزار نفر به صورت کامل خبر داد و گفت: سه میلیون و 100 هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد. به گزارش ایرنا، «امیدعلی پارسا» با بیان اینکه آمارهای به دست آمده از میزان اشتغال و بیکاری از یک درصد جمعیت هر استان استخراج شده است، ادامه داد: این طرح به دنبال شناسایی افراد بیکار و ایجاد اشتغال برای آنها به صورت فردی نیست بلکه به دنبال تولید آمار و برنامه ریزی کلان درسطح استان ها و کشور است.