آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۸
جهان
۸

رویداد

نوری المالکی؛ رئیس جدید ائتلاف ملی عراق

ائتلاف دولت قانون بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی عراق براساس اعلام نمایندگان این تشکل، مبنی بر توافق های پیشین میان فراکسیون زیرمجموعه ائتلاف ملی، نوری المالکی را انتخاب کرد.

سفر وزیر خارجه سوریه به روسیه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: ولید المعلم، وزیر خارجه این کشور، برای حضور در نشست کمیته مشترک سوریه و روسیه در شهر سوچی به روسیه سفر خواهد کرد.

نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه سازمان ملل

سازمان ملل نام عربستان سعودی را در پیش نویس فهرست سیاه خود از عوامل کشتار کودکان در یمن گنجانده است. عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، در واکنشی اولیه گفته است که «هیچ توجیهی» برای گنجاندن نام عربستان در فهرست سیاه وجود ندارد. گزارش مذکور که هنوز در حد پیش نویس و محرمانه است باید به تایید دبیرکل سازمان ملل برسد و امکان تغییر در آن جا نیز وجود دارد.

اعلام استقلال کاتالونیا به زودی

رئیس دولت محلی کاتالونیا می گوید این منطقه در چند روز آینده اعلام استقلال خواهد کرد. پادشاه اسپانیا مسئولان محلی کاتالونیا را متهم کرده که قوانین اسپانیا را زیر پا گذاشته و رفتار غیرمسئولانه ای در پیش گرفته ا ند.

اعتراض کوبا به تصمیم آمریکا

در پی اخراج 15 نفر از کارکنان سفارت کوبا در آمریکا، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا، این اقدام را «ناموجه» توصیف کرده و گفت: ایالات متحده از «حمله» به کارکنان سفارت خود در هاوانا سخن گفته اما در زمینه تحقیق و شناسایی علت این حمله همکاری لازم و کافی با کوبا نداشته است.

انفجار موتورسیکلت در پاریس

یک دستگاه موتورسیکلت مقابل یک ساختمان نظامی سفارت اردن در پاریس منفجر شد که سفارت اردن بعید دانسته است این موتورسیکلت آنجا را هدف قرار داده باشد.

قدردانی آیت الله سیستانی از نیروهای حشد شعبی

مرجع عالی قدر شیعه در عراق در پیامی خطاب به نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی اعلام کرد جانفشانی های شما در آزادسازی اراضی عراق نقش بسزایی داشته است.

احتمال ظهور تاکسی رانان زن در عربستان

عربستان سعودی اعلام کرد لایحه قانونی را بررسی می کند که ممکن است به زنان اجازه بدهد راننده تاکسی شوند.

رهبری دوباره نواز شریف

نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان، مجددا به رهبری حزب حاکم «مسلم لیگ نواز» رسیده و در اظهاراتی خواهان پیشرفت کشورش و همچنین تقویت دموکراسی در آن شد.