آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۱
فرهنگ و هنر
۲۲
بازتاب

مدیر روابط عمومی سابق سازمان میراث فرهنگی پاسخ داد: کاشی ماندگار؛ طرحی ملی در تجلیل معنوی از هنرمندان

روز سه شنبه توئیتی درباره طرح «کاشی های ماندگار» که از خردادماه امسال بر در خانه مفاخر فرهنگ و هنر ایران، نصب شده و می شود، منتشر شد. مضمون توئیت به انتقاد از کاشی ماندگاری برمی گردد که بر سر خانه «محمدمحسن سوری» از بزرگان استان مرکزی نصب شد.

در همین راستا «پوریا سوری»؛ مدیرروابط عمومی سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرزند این شاعر، نقاش و روزنامه نگار اهل اراک، به این توئیت پاسخ داد. او در نوشته خود اگرچه اظهار داشت که منتقدان برای پاسخ به سوالات و تکمیل اطلاعاتی که برای افشاگری لازم داشته اند، حتی زحمت جست و جویی ساده را به خود نداده اند، ضمن اشاره به این موضوع که کاشی ماندگار طرحی ملی است که هنرمندان ملی و منطقه ای را با تشخیص نهادهای مرتبط در هر استان انتخاب و محل زندگی ایشان را با یک کاشی ساده ثبت می کند، اشاره داشته که در این طرح قریب 40کاشی نصب شده و بیش از 150کاشی دیگر در مراحل نصب و بیش از 700 کاشی دیگر توسط کارشناسان سازمان میراث در دست مطالعه است و از میان این هزار نفر، اغلب هنرمندان ساکن تهران چهره های شناخته شده و رسانه ای هستند و سایرین هنرمندان بومی هر استان مثل محمدمحسن سوری اند.

سوری ضمن تاکید بر اینکه حضور هنرمندان در این طرح بر اساس انتخاب اداره کل میراث فرهنگی هر استان و با همکاری اداره ارشاد آن منطقه صورت گرفته و هر یک از ادارات کل استانی بعد از برگزاری جلسه کارشناسی، اسامی نهایی را کتبا به سازمان اعلام کرده اند، خاطرنشان ساخته که این طرح در حال حاضر در ید قدرت سازمان صالحی چون میراث فرهنگی ایران است؛ طرحی که با قدرت و شتاب بیشتری ادامه پیدا می کند.