آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۱
اجتماعی
۷

با هدف آموزش کودکان بیمار صورت گرفت

راه اندازی «مدرسه - بیمارستان مهرآیین» در یک مرکز درمانی تهران

خیران مدرسه ساز و سلامت برای راه اندازی فضاهای آموزشی در بیمارستان های کودکان تفاهمنامه ای با وزارت آموزش و پرورش امضا کردند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در بیمارستان های اطفال معمولا کودکانی وجود دارند که از آموزش دور مانده اند و این خود مزید بر علت برای افسردگی کودکان دچار بیماری و پدر و مادرشان شده است. موسسه مدرسه-بیمارستان مهرآیین برای جلوگیری از این مساله در بیمارستان علی اصغر شکل گرفت و باید با قوت ادامه یابد.

دکتر سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز در این آیین با پرداختن به ضرورت اتخاذ رویکردهای نو و غیر از درمان در بیمارستان ها بویژه مراکز بیمارستانی کودکان گفت: باید این گونه نگاه بکنیم که هر یک از کودکان قرار است تبدیل به یک مریم میرزاخانی، بزرگ ترین ریاضیدان زن جهان شوند.

معاون اجتماعی وزیر در پایان سخنانش گفت: در پی بازدید وزیر پیشین آموزش و پرورش از بیمارستان دکتر شیخ مشهد و بازدید از شرایط آموزشی فراهم شده از سوی تشکل های غیردولتی برای کودکان درگیر بیماری، با اصرار ایشان، تفاهمنامه ای میان وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در روز آخر دولت یازدهم به امضا رسید که در آن وزارتخانه ها موظف به فراهم سازی شرایط آموزش برای کودکان و نوجوانان دچار بیماری شدند.