آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۱
سیاسی
۳

هشدار سرلشکر باقری درباره پیامدهای پایدار ادامه «غائله اقلیم کردستان»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر عدم پذیرش نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق و استقلال این منطقه از حاکمیت عراق اظهار کرد: اگر این حادثه حل نشود، حتما مبدا درگیری چند 10 ساله ای در منطقه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی شامگاه روز پنجشنبه [13مهرماه] با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد.

سرلشکر محمدحسین باقری در این مراسم در سخنرانی با اشاره به موضوع اقلیم کردستان عراق گفت: مساله شمال عراق موضوعی نبود که بخواهد در این روزها بیان شود؛ مردم شمال عراق در استقلال چه می خواهند به دست بیاورند که الان ندارند؟ آنها می خواهند که در سرزمین و مرزهای خود حاکمیت داشته باشند که الان دارند؛ آنها می خواهند ارتش داشته باشند که الان دارند؛ آنها می خواهند پول داشته باشند که بیش از همه مردم عراق دارند؛ آنها هر آنچه را که بخواهند، دارند اما اینکه امروز دشمنان ملت کرد طراحی کنند و مساله همه پرسی در کردستان عراق را علم کنند و با بازی کردن با احساسات مردم، آنها را پای صندوق های رای بکشانند که بازرس و ناظری ندارد و نتایجی که از آن خارج می شود از قبل بالای 94 درصد رای موافق استقلال باشد، سرزمینی را دچار آشوب می کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها زمانی که مشاهده کردند عراقی ها با حکم مرجعیت خود به میدان آمده اند و با همکاری حشد الشعبی و نیروهای مردمی توانستند داعش و تکفیری ها را شکست دهند، این گونه امروز این مساله جدید را در عراق مطرح کردند. سرلشکر باقری افزود: ما از شهادت شهید همدانی ها و حوادث اخیر این درس را می گیریم که همه آنهایی که دل شان برای انقلاب و نظام می سوزد، باید در صحنه باشند و با هوشیاری و نگرانی، مراقبت کنند و بدانند که خوابیدن ما به معنای خوابیدن دشمن نیست و چنانچه ما بخوابیم، دشمنان بیدار خواهند بود. باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم.

او با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در ایجاد داعش و حمایت از آن اظهار کرد: شهید همدانی در آن زمان درک کرد که اگر جبهه مقاومت شکل نگیرد و شکست بخورد، آنگاه سنگرها و خاکریزها یکی یکی فرو می ریزد و ام القرای جهان اسلام به خطر می افتد. نابودی داعش و جبهه النصره در سوریه و حفظ حکومت سوریه از اهداف شهید همدانی بود.