آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۲۳
صفحه اول
۱
چهره روز

جوهر افکار هاشمی به مجمع روحانیون نزدیک تر بود تا جامعه روحانیت

توضیح موسوی خویینی ها درباره انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت مبارز: حق با امام بود: نتوانستیم زیر یک سقف فعالیت کنیم

انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت مبارز زاییده اختلافاتی بود که اگرچه در سال های ابتدایی انقلاب فرصت و مجال بروز و ظهور نیافته بود اما نهایتا به عنوان امری ناگزیر در سال 66 اتفاق افتاد. فعالیت این تشکل در فروردین ماه سال 67 رسمیت پیدا کرد و مهدی کروبی، شخصیتی که در این انشعاب نقش مهمی را ایفا کرده بود، دبیرکلی آن را به عهده گرفت. انتخابات مجلس سوم نهایتا زمینه جدایی دو طیف آشتی ناپذیر جامعه روحانیت مبارز را فراهم کرد. انشعابی که برای مجمع روحانیون مبارز مبارک بود و پیروزی این جریان را در انتخابات موجب شد. اختلاف بر سر حضور فخرالدین حجازی و محمود دعایی در لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس سوم بود و اکثریت جامعه روحانیت موافق آن نبود.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.