آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
صفحه آخر
۱۲

گزارش خبرگزاری رسمی آل سعود از جزئیات حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای ضمن «تایید حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی» این کشور در جده اعلام کرده در این حمله 2 نیروی امنیتی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. عامل حمله یک جوان 28 ساله سعودی بود که کشته شد.

روز شنبه برخی منابع خبری از حمله مسلحانه یک یا چند فرد مسلح به کاخ پادشاهی عربستان در جده خبر داده بودند. بر اساس اعلام رسانه ها، در این حمله که به «قصرالسلام» جده صورت گرفت، دو مامور حفاظت کاخ و عامل حمله کشته شدند. فعالان شبکه های اجتماعی نیز تصویر شخصی را که روی زمین دراز کشیده و جان داده بود را منتشر و اعلام کردند عامل حمله به دست نیروهای گارد پادشاهی کشته شده است.

دیروز اما وزارت خارجه عربستان این خبر را رسما تایید و جزئیات بیشتری از آن را منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت کشور عربستان از کشته شدن دو نیروی امنیتی این کشور در حمله مسلحانه در جده خبر داده و اعلام کرده در این حمله مسلحانه که به مرکز ایست و بازرسی گارد شاهی کاخ پادشاهی «السلام» صورت گرفته دو نیروی گارد شاهی کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند. شبکه سلطنتی العربیه هم اعلام کرده در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است: «عامل این حمله، فردی به نام «منصور بن حسن بن علی آل فهید العامری» 28 ساله و شهروند سعودی است که در درگیری با نیروی های گارد پادشاهی این کشور کشته شده است. وی در حمله یک قبضه کلاشنیکوف و 3 بمب آتش زا در دست داشته است. وزارت کشور عربستان می گوید تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. هنوز از انگیزه این حمله گزارشی منتشر نشده است.

«قصر السلام» مهم ترین کاخ شاه سعودی است و اداره دربار و مقر نشست های کابینه سعودی در آن قرار دارد. عربستان با حمایت از تروریست ها در منطقه باعث شده گروه های افراطی در کشورهای اسلامی تقویت شوند و همین مسئله خطری برای عربستان نیز به شمار می رود، چرا که تاکنون چندین بار نیروهای تروریستی مورد حمایت عربستان به شهرهای این کشور حمله کرده اند.