آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
شهرستان ها
۷

انتقاد شدید امام جمعه تبریز از توهین گردشگران خارجی به مسجد کبود و نمازگزاران

تبریز - خبرنگار کیهان: امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از بی حرمتی و توهین تعدادی از گردشگران خارجی به حریم نماز و نمازگزاران در مسجد کبود به شدت انتقاد کرد و خواهان توجه میراث فرهنگی به این موارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر آذربایجان شرقی گفت: مسجد کبود، فیروزه جهان اسلام است و نهایت همکاری را برای رعایت مقررات میراث فرهنگی به عمل می آوریم ولی حرمت منبر باید حفظ شود.

وی با اشاره به حضور تعدادی از گردشگران خارجی در این مسجد، درحین برپایی نماز جماعت و رفتار توهین آمیز آنان به منبر و حریم نماز و مسجد افزود: به مسئولان اجازه نمی دهیم به نام میراث فرهنگی به مسجد توهین کنند.

آل هاشم یادآور شد: اگر مسائل و ملاحظات ازسوی مسئولان رعایت نشود، به وظایف خودمان در این مورد، عمل خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: مقررات و نحوه نگهداری مسجد کبود باید رعایت شود و نباید با کفش بر روی فرش های سجاده ای قدم بگذارند و بر روی منبر بروند و ما ساکت بمانیم.

امام جمعه تبریز در عین حال با اشاره به نحوه عزاداری ها اظهار داشت: برخی از عزاداری ها، یک سری حرکات زشت و خرافات است که تشکیلات امام حسین(ع) را زیر پرسش می برد و مقابله با آن، نهی از منکر است.

این گزارش حاکی است، به دنبال انتقاد و هشدار امام جمعه تبریز، میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بازدید گردشگران از مسجد کبود به هنگام نماز را به مدت 20 دقیقه تعطیل اعلام کرد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است تعدادی گردشگر خارجی که عمدتا زن بودند، درحین برپایی نماز جماعت توسط نمازگزاران وارد مسجد کبود می شوند و یکی از آنان با حالت خنده و تعجب بالای منبر می رود و برای دیگر گردشگران ژست می گیرد تا از وی عکسبرداری و فیلم بگیرند که پخش این صحنه موجب جریحه دار شدن احساسات دینی مردم تبریز شد.