آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس: چین باید مشکل قرارداد پتروشیمی اسلام آباد غرب را برطرف کند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکل بازگشت تحریم ها در طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب از سوی طرف چینی ضرورت دارد.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به آخرین وضعیت طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب اظهار داشت: همه پیگیری های لازم مربوط به احداث این پتروشیمی در داخل انجام شده و خوشبختانه همه موانع و مشکلات در داخل ایران رفع شده و مجوز زیست محیطی آن نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه تنها مانع اساسی در سر راه این پتروشیمی مربوط به خارج از کشور است گفت: قرار شده سرمایه پتروشیمی از طرف بانک چینی به صورت 80 میلیارد دلار وام داده شود اما چینی ها هنوز در مورد بازگشت تحریم ها با ایران همکاری نکردند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه اصل بازگشت تحریم ها یک بند خطرناکی است که چینی ها معتقدند باید در قرارداد گنجانده شود افزود: بنابراین اصل در صورتی که تحریم های ایران بازگردانده شود باید ظرف حداکثر 6 ماه کل وام و خسارت را ایران بدهد در حالی که ایران برای هیچ یک از قراردادهای خارجی این کار را نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: وزارت خارجه باید با تفویض اختیار به کارخانه ها و تولیدگران داخلی برای حضور در بازارهای خارجی خود به عنوان پیش قراول جذب سرمایه خارجی باشد.