آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
شهرستان ها
۷

10 هزار نیروی انتظامی و مرزبانی طی اربعین در مهران مستقر می شوند

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی و برای کنترل و نظم و انضباط در ترددهای مرزی. 10هزار نیروی انتظامی و مرزبانی در مهران مستقر می شود.

سرتیپ نورعلی یاری گفت: از هرگونه خروج بدون ویزا جلوگیری به عمل خواهد آمد و زائران نسبت به تهیه گذرنامه با تاریخ اعتبار مناسب و روادید خروج از کشور از مبادی قانونی اقدام کنند.

وی بیان داشت: هرگونه تحرک در مرزها رصد و پایش شده و اجازه ناامنی نخواهیم داد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: از استعداد سایر استان ها و یگان ویژه در قالب قرارگاه ظفر برای انضباط شهری در مهران استفاده خواهد شد.

وی گفت: تمامی مسیرهای مواصلاتی از مهران تا خروجی استان تحت کنترل و رصد سیستم مانیتورینگ ناجا قرار دارد.

استقرار کنسولگری موقت عراق در ایلام

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام گفت: کنسولگری موقت در استان مستقر شده و آماده صدور ویزا برای زائران اربعین است.

مهدی حیدری به خبرگزاری مهر افزود: زائران برای تهیه ویزا باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند و در صورتی که ویزای فردی مشکل داشته یا غیرقانونی باشد از خروج این فرد از مرز جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه تردد بدون روادید قانونی از مرز مهران به زائران داده نمی شود، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور عراق و احتمال وقوع هرگونه حادثه، زئران باید برای شرکت در همایش بزرگ اربعین بیمه شوند و هیچ عذری در این خصوص مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: مبلغ حق بیمه سفر به عتبات عالیات 18 هزار و 800 تومان و مبلغ بیمه خدمات درمانی آن 6 هزار و 200 تومان است و در مجموع زائران باید 25 هزار تومان بیمه پرداخت کنند.

وی افزود: زائران پس از ثبت نام و پرداخت هزینه، کد رهگیری دریافت می کنند و پس از آن بیمه گذار باید تمام خدمات در شرایط خاص را به زائران ارائه دهد.