آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
اقتصادی
۴

در نامه ای خطاب به رئیس جمهور مطرح شد: انتقاد مدیرعامل یک شرکت تولیدی از عدم تحقق شعارهای دولت

مدیرعامل شرکت تولیدی لوله پروفیل جویبار در نامه ای خطاب به رئیس جمهور از عدم تحقق شعارهای دولت روحانی درباره حمایت از تولیدکنندگان انتقاد کرد.

سیده حمزه درواری در این نامه که نسخه ای از آن را دراختیار روزنامه کیهان قرار داده، نوشته است:

آقای رئیس جمهور

این نامه از طرف شرکتی برای شما نگاشته می شود که سابقه 17 سال فعالیت تولیدی در لوله و پروفیل فولادی را دارد. شرکتی که در اوج فعالیت های خود 260 کارگر را مشغول به کار کرده بود و هم اکنون می خواهد با وجود 170 کارگر آن را تعطیل نماید. این نامه از شرکتی به شما نگاشته می شود که سه سال پیاپی از صادرکنندگان نمونه کشوری بوده است و همواره از زبان شما دولتمردان وعده های شیرین و پرحلاوت جوایز صادراتی و حمایت های آنچنانی شنیده شده و پس از آن دیگر هیچ...

آقای رئیس جمهور، آیا بانک مرکزی دستورالعمل و بخشنامه صادر می کند که فقط و فقط صادر کرده باشد و یا اینکه در جایگاه قانونی خود اقدام به صدور آن می نماید تا بانک ها ملزم به رعایت آن شوند اگر چنین است از بانک مرکزی شما بیایند و به ما بگویند چرا بانک ملت از تمام وجوهی که به شرکت تسهیلات داده نه قاعده تسهیم به نسبت، نه دستورالعمل عدم دریافت ربح مرکب، نه سود مصوب بانک مرکزی و نه حذف جرایم پلکانی و نه فرمت عقود مشارکت را رعایت نکرده است و برای 17 میلیارد تومان وام ارزی در سال 1390 که چهار میلیارد آن را دریافت کرده در سال 1396 مبلغی حدود یکصدو بیست و یک میلیارد تومان مطالبه می کند؟! چرا بانک ملت 44 میلیارد تومان وام داده و حدود سی وهشت میلیارد را گرفت و برای 6 میلیارد باقی مانده اکنون حدود 40 میلیارد تومان از ما مطالبه می نماید.

آقای دکتر روحانی باید معروض نمایم که دیگر تاب و تحمل ادامه فعالیت شرکت مقدور نیست و به واسطه اجحاف مدیرانی که کاملا دراختیار شما و دولت شما می باشد ناچار به تعطیلی کارخانه می باشیم.در گذشته همه این موارد را طی چهار نامه به شما نگاشتیم برای مدیران استان و کشوری بیان کردیم و هیچ اقدامی ندیدیم ناچارا چون گمان کردیم شاید ازطریق جراید مطلب ما را بخوانید از این طریق با شما سخن گفتیم.