آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۱
اقتصادی
۴

جانشین مدیرعامل واگن پارس اراک خبر داد: ساخت واگن های غله بر برای نخستین بار در کشور

جانشین مدیرعامل واگن پارس اراک از ساخت واگن های غله بر برای نخستین بار در کشور خبر داد.

غضنفر صفاری راد در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: ساخت واگن های غله بر بعد از ساخت انواع واگن های صنعتی و معدنی در دستور کار شرکت واگن پارس اراک قرار گرفت.

وی ادامه داد: در توافق صورت گرفته با کارفرما مقرر شد در ابتدا 100 دستگاه واگن غله بر ریلی ساخته شود که با توجه به رضایت کارفرما با تحویل به موقع واگن ها و کیفیت بالای آن سفارش ساخت حدود 450 واحد دیگر به ثبت رسید.

جانشین مدیرعامل واگن پارس اراک با اشاره به تحویل 10 دستگاه واگن غله بر ریلی اظهار کرد: حدود دو ماه زمان طراحی این واگن ها به طول کشید و هم اکنون از یک صد دستگاه حدود 10 دستگاه اول آن تحویل داده شد.

صفاری راد افزود: این واگن ها به صورت کامل از صفر تا 100 در هفت مرحله با استفاده از ورق با کیفیت 6 میلی متر و با نصف قیمت خرید خارجی ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه این واگن ها با بهره گیری از بالاترین ظرفیت داخلی طراحی شده است، تصریح کرد: واگن های ساخته شده در این شرکت کاملا با شرایط آب و هوایی کشور سازگاری دارد، به طوری که اگر در مناطق مرطوب همچون شمال کشور، مناطق کویری یا مناطق جنوبی سیر کند، مشکلی برای آن ایجاد نمی شود.

جانشین مدیرعامل واگن پارس اراک بیان کرد: سیستم آب بندی واگن ها به گونه ای است که هزینه بری بسیار کمتری در مقایسه با نمونه خارجی آن دارد.

صفاری راد افزود: این واگن ها به صورت صددرصد با بهره گیری از توان داخلی ساخته شده و ضمن مطابقت با استانداردهای جهانی برای 100 نفر نیز اشتغال زایی به همراه داشته است.

جانشین مدیرعامل واگن پارس اراک با تاکید بر اینکه هر دستگاه واگن که تحویل داده می شود حدود 60 هزار یورو صرفه جویی ارزی دارد، بیان کرد: در سال جاری این شرکت توانست حدود 100 واحد واگن باری و مسافری تولید کند که بیشتر آنها برای جابه جایی محصولات ساخته شده است.