آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۲
اخبار کشور
۱۱

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد: کشف 350 تن مواد مخدر طی 6 ماه گذشته درکشور

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: 350 تن مواد مخدرطی 6 ماهه نخست امسال توسط پلیس دراین استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ مرتضی میرزایی دیروز در کرسی آزاد اندیشی پیامدهای اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در جامعه که در دانشگاه خوارزمی در کرج برگزار شد، میزان کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر را 600 تن در کشور عنوان کرد.

وی افزود: ایران در همسایگی کشوری(افغانستان) قرار دارد که کانون تولید مواد مخدر است.

این کشور براساس آمار رسمی سالانه 5هزار تن و طبق آمار غیر رسمی 7هزار و 200تن تولید مواد مخدر را دارد و بیش از 80 درصد تریاک دنیا در این کشور تولید می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سازمان ملل در سالی که آمریکا افغانستان را اشغال کرد میزان تولید مواد مخدر در این کشورسه هزار و 400تن بود و امروز با تسلط بیشتر به این کشور رقم تولید مواد مخدر آن به بیش از 2 برابر رسیده است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: خطری که امروز کشور ما را تهدید می کند مواد مخدر صنعتی است که هر روزه شاهد تولید مواد جدید و ناشناخته ای هستیم که برای مقابله با این تهدید و شناسایی این مواد نیاز است که جوامع دانشگاهی و علمی چاره اندیشی کنند.

میرزایی افزود: طبق آمار رسمی 2میلیون و 800هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد که کمتر از یک درصد از این معتادین را زنان تشکیل می دهند که این به خودی خود خطر بالقوه ای در کمین جامعه است.

میرزایی با اشاره به اینکه پس از جمع آوری معتادان، باید راه های پیشگیری، مراقبت و بعد از درمان نیز لحاظ شود خاطر نشان کرد: معتادان دستگیر و به مراکز منتقل شده اما پس از مدتی رها می شوند و شاهد یک چرخه باطل هستیم.