آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
صفحه اول
۱

3 توافق مجلس با ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از 3 توافق مهم در مورد خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، بیمه شخص ثالث و فروش سربازی خبرداد.

به گزارش مهر با توجه به تاکید قانونگذار بر رعایت مصالح و نیازهای نیروهای مسلح مقرر شد مشمولان بند(د) ماده 88 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه حداکثر 20 هزار نفر بر اساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص شده از معافیت های مقرر در آن بهره مند شوند.

افزون بر این براساس این گزارش به دولت اجازه داده می شود تمام مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال 1396 تسویه می شود، معاف کند.تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و تا سقف 15 هزار میلیارد ریال نیز به صورت مساوی به ردیف های ذی ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می یابد. علاوه بر این در صورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذر 1396، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال 1395 بخشیده می شود.