آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
سیاسی
۲

دادستان کل کشور: مدیریت فضای مجازی باید اورژانسی باشد

دادستان کل کشور با اشاره به مشکلات فضای مجازی گفت: مدیریت فضای مجازی باید اورژانسی باشد، اما متاسفانه دولتمردان از بالاترین مقام تا مقامات پایینی به فکر درمان اورژانسی نیستند.

به گزارش میزان، محمدجعفر منتظری که در دوره تربیت مربی بررسی جرایم رایانه ای و آیین دادرسی آن صحبت می کرد با بیان این که برخی مسئولان و مقامات در سخنان خود می گویند که قوه قضاییه فقط به دنبال بستن است، اظهار کرد: چرا این حرف غیرواقع را به جامعه القا می کنند. هرگز قوه قضاییه به دنبال بستن فضای مجازی نیست.

وی گفت: درخصوص فضای مجازی همان چیزی را می گوییم که هم عقل و هم دین می گوید و هم مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. عقل می گوید که یک چیز خوب را بگیرید و قسمت بد آن را کنار بگذارید و این فضا باید مدیریت شود.

منتظری با بیان این که وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی که تعیین کننده راهبردهاست در این زمینه مسئول هستند، گفت: دادستان کل هم در این خصوص وظایفی دارد. اگر این مسئولان کنار هم ننشینند و هم افزایی نکنند، فضای مجازی جامعه را ویران می کند.

در همین حال عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در فضای مجازی هم در جمع خبرنگاران گفت: ما بر فضای مجازی نظارت داریم، با توجه به مصوباتی که اخیرا شورای عالی فضای مجازی در زمینه فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور داشته، بزودی از فعالیت شبکه های اجتماعی که نتوانند بر اساس معیار ها و ضوابطی که شورای عالی فضای مجازی تعیین کرده است عمل کنند، جلوگیری می شود.

آذری جهرمی: فعالیت ضدانقلاب را رصد می کنیم

همزمان با این اظهارات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که بشدت دنبال محدود کردن فعالیت ضد انقلاب در شبکه های اجتماعی هستیم، گفت: دولت در عین حال مخالف بستن فضای سیاسی کشور است.