آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
اقتصاد
۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران: هیات دولت اعتقاد قلبی به توانمندسازی بخش خصوصی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بخش خصوصی معتقد است اراده ای برای توانمندسازی بخش غیردولتی وجود ندارد و حرف هایی هم که از سوی هیات دولت زده می شود از روی اعتقاد و باور قلبی نیست، چون در عمل تغییری دیده نمی شود.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با نگاه به حل وفصل بخش قابل توجهی از مشکلاتی که دولت یازدهم در آغاز کار با آنها مواجه بود، گفت: در این شرایط که بسیاری از مشکلات حل شده، انتظار می رود دولت دوازدهم متفاوت از آنچه در دولت قبل انجام داد، حرکت کند.

وی افزود: در سال اول دولت یازدهم در کنفرانس اقتصاد ایران موضوعی را مطرح کردیم که متاسفانه به نتیجه نرسید؛ اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مساله ای است که بارها از سوی بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته، اما همچنان روی زمین مانده است. به اعتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، در صورتی می توان به اجرای این قانون امید داشت که متولی برای آن در نظر بگیریم. این متولی باید اتصال بدون فصلی با رئیس جمهور داشته باشد که در همین راستا، بخش خصوصی معاون اول رئیس جمهور را متولی خوبی برای اجرای این قانون می داند.

رئیس اتاق ایران اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدیگری ها از دولت را خواستار شد و تصریح کرد: از آنجا که این مساله بارها از سوی رهبری مورد تاکید قرارگرفته و دولت نیز به آن اذعان دارد، برای همین باید راهی اندیشیده شود که این قانون به بهترین شکل عملیاتی شود. لازم است در این مورد اقدام متفاوتی صورت گیرد، چرا که شاهد بودیم آنچه در گذشته انجام شده توفیقی نداشته است.