آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
اقتصاد
۴

حرکت برنامه ریزی شده آمریکایی ها

احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن کارفرمایی پتروشیمی دراین باره به خبرنگار ما گفت: مذاکراتی که آمریکا برای کاهش درآمد ارزی ایران از طریق کاهش صادرات نفت، گاز و پتروشیمی دارد، کاری برنامه ریزی شده است و ایران نیز باید برای مقابله با این موضوع، تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: تحریم های آمریکا در مورد صادرات نفت و گاز صدق می کند، اما اگر نگاهی به روند صادرات محصولات پتروشیمی حتی در زمان تحریم ها بیندازید، متوجه خواهید شد که پتروشیمی به دلیل نیاز بازار جهانی به آن قابل تحریم نیست و میزان صادرات ما در هیچ زمانی کم نخواهد شد.

مهدوی ابهری تاکید کرد: مسئولان دولتی برای مقابله با کاهش صادرات محصولات نفت و گاز باید مشتریان خود را متعدد کنند یا با کشورهای بیشتری مراوده داشته باشند که در زمان تحریم هم باز با ایران همکاری کنند.

دبیرکل انجمن کارفرمایی پتروشیمی با بیان این که اعمال تحریم علیه ایران به قصد آسیب رساندن در اقتصاد و کاهش درآمد کشورمان انجام می شود، تصریح کرد: درآمد ارزی ایران از محل پتروشیمی کاهش نمی یابد و فقط ممکن است یک مقدار هزینه های تولید و صادرات را افزایش دهد، اما در هر حال صادرات به همان میزان انجام خواهد شد.

این مقام صنفی با اشاره به این که کشورهای غربی از جمله آمریکا، اقتصاد ایران را هدف گرفتند، گفت: دشمنان قصد دارند این بار با استفاده از اقتصاد، ایران را مهار کنند، اما اگر مسئولان ایران به این موضوع واقف باشند آنها کاری از پیش نخواهند برد.