آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
حوادث
۱۹

رونمایی از سامانه رخدادهای انتظامی و لباس دوربین دار ماموران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا جزئیاتی از سامانه رخدادهای انتظامی و لباس های دوربین دار پلیس را تشریح کرد.

سردار محمد شرفی در آیین رونمایی از سامانه رخدادهای انتظامی با بیان این که حدود 60 درصد تجهیزات و فناوری ها در کلانتری ها و پاسگاه ها عمر استاندارد خود را طی کرده بودند، تصریح کرد: بر همین اساس برای نوسازی تجهیزاتمان برنامه ریزی کرده و بیش از هزار دستگاه تجهیزات در اختیار کلانتری ها و پاسگاه ها قرار می دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مطالبات بحق شهروندان از پلیس، گفت: انتظار شهروندان از ما این بود که برای تحول در کلانتری ها اقدامات جدی انجام دهیم و سامانه هایی که از آن رونمایی شد نیز در همین خصوص است.

شرفی با اشاره به رونمایی از سامانه نظارت بر عملکرد تیم های گشتی و پایش عملکرد آنان، افزود: این سامانه قابلیت نشان دادن آنلاین موقعیت جغرافیایی تیم های گشتی روی نقشه را دارد و براساس آن بر عملکرد ماموران و تیم ها نظارت می شود. به گفته وی، این سامانه در چیدمان گشت های کلانتری و اجرای طرح های مختلف کاربرد دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین از رونمایی پروژه نصب دوربین روی لباس ماموران خبر داد و گفت: این لباس ها نیز امروز دوشنبه رونمایی شد. دوربین ها تاثیر زیادی بر عملکرد ماموران ما دارد و به صورت آنلاین اقدامات آنان را ثبت و ضبط می کند.

شرفی با بیان این که امکان خاموش کردن این دوربین ها از سوی پرسنل وجود نداشته و اگر دوربین خود را خاموش کنند با آنان برخورد می شود، ادامه داد: گاهی میان مردم و ماموران ما اختلافاتی در مورد عملکرد پلیس پیش می آید که این دوربین ها بخوبی می توانند این مسائل را حل و فصل کنند.