آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

تلاش برای رفتن دبیر شورای فنی به آمریکا با حذف ورزشکار

فدراسیون وزنه برداری ایران در گرفتن وقت مجدد سفارت برای اخذ ویزای آمریکا، دبیر شورای عالی فنی را جایگزین یک ملی پوش کرده و مشخص نیست چرا صالح چراغی را کنار گذاشته است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد، وقت مجدد سفارت آمریکا برای دریافت روادید برای دو عضو تیم ملی وزنه برداری گرفته شد و در حالی که تصور می شد این دو عضو ورزشکار باشند، اما انگار صالح چراغی کنار گذاشته شده و وقت سفارت برای ایوب موسوی و یکی از اعضای شورای عالی فنی گرفته شده است.

در متن خبر فدراسیون آمده است: «سید ایوب موسوی، ملی پوش دسته 94 کیلوگرم و یکی از امیدهای کسب مدال در مسابقات جهانی روز چهارشنبه 19 مهر، به همراه محمدرضا کاظمی نژاد، دبیر شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری، برای اخذ ویزای ایالات متحده آمریکا عازم امارات، محل سفارت این کشور در منطقه خواهند شد.»

اما نکته جالب اینجاست که فدراسیون قبلا اعلام کرد دو وزنه بردار از ایران یعنی ایوب موسوی و صالح چراغی در مصاحبه رد شدند، پس چرا اکنون فدراسیون به جای وقت گرفتن برای چراغی برای یک نفر از اعضای شورای عالی فنی وقت سفارت گرفته است؟ یعنی حضور کاظمی نژاد در آمریکا ضروری تر از یک ورزشکار بوده است؟ رئیس و دبیر فدراسیون هم برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام کرده اند. بنابراین وقتی علی مرادی و غلامرضا سیاهپور به آمریکا بروند، حضور کاظمی نژاد دیگر چه ضرورتی دارد؟

موضوعی که مدیر اجرایی فدراسیون وزنه برداری آمریکا در مورد ایوب موسوی و صالح چراغی مطرح و عنوان کرد، این بود که این دو وزنه بردار در لیست اولیه ایران نبودند و این، مساله ای است که فدراسیون وزنه برداری به طور شفاف به آن پاسخی نداده و اصلا چرا باید چنین چیزی از سوی فدراسیون وزنه برداری آمریکا مطرح شود؟

وضعیت صالح چراغی بسیار ابهام آمیز است، چرا که این وزنه بردار در حالی به دلیل مصدومیت به بازی های داخل سالن آسیا اعزام نشد، که در گزارش تصویری فدراسیون از اردوی تیم ملی که حین بازی های داخل سالن آسیا منتشر می شد، در حال وزنه زدن بود و نشانه ای از مصدومیت در او دیده نمی شد. اکنون هم که فدراسیون دوباره وقت سفارت گرفته، صالح چراغی را لحاظ نکرده و وضعیت این وزنه بردار ابهام آمیز است.