آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۶۵
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

مذاکرات مدیر اپل با رئیس جمهوری فرانسه درباره پرداخت مالیات

فارس: شرکت اپل که برای پرداخت مالیات بیشتر به کشورهای اروپایی و به خصوص فرانسه و آلمان تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته، قصد دارد در این زمینه با مقامات سیاسی ارشد این کشورها مذاکره کند. در همین راستا و در اولین گام تیم کوک مدیرعامل اپل قصد دارد طی روزهای آینده در پاریس به دیدار امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه برود و درباره پرداخت مالیات با او مذاکره کند.

اپل متهم است با تاسیس مقر اروپایی خود در ایرلند که قوانین مالیاتی ساده ای دارد، از زیر بار پرداخت مالیات واقعی در دیگر کشورهای اروپایی شانه خالی کرده در حالی که در کشورهای یادشده درآمدهای کلانی دارد، حق و حقوق قانونی خود را نپرداخته است. اپل تنها شرکت فناوری آمریکایی نیست که از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا به فرار مالیاتی متهم شده است. هفته گذشته اتحادیه اروپا به آمازون دستور داد تا به کشور لوکزامبورگ حدود 300 میلیون دلار مالیات بپردازد. این اتحادیه قبلا در سال 2016 هم از اپل خواسته بود بیش از 15 میلیارد دلار مالیات عقب افتاده پرداخت کند. مقامات اتحادیه اروپایی می گویند معافیت های مالیاتی دولت ایرلند در قبال اپل غیرقانونی بوده و این شرایط باید تغییر کند. فرانسه نیز به شدت در تلاش است از اپل مالیات بیشتری بگیرد.

شکایت کاربران از مصرف سریع باتری در سیستم عامل جدید آی فون

خبرگزاری فارس: بسیاری از کاربران آی فون از مصرف سریع باتری درصورت نصب سیستم عامل آی او اس 11 ناراضی هستند و می گویند آی او اس 10 در این زمینه عملکرد بهتری داشت. اپل مدتی است آی او اس 11 را برای استفاده کاربران آی فون و آی پد عرضه کرده و امکانات متنوعی را برای کاربران به ارمغان آورده است.

آی او اس 11 تا به حال دو بار به روزشده، اما بررسی ها نشان می دهد این سیستم عامل هنوز هم دارای ضعف هایی است که ازجمله آنها می توان به مصرف سریع باتری و خالی شدن شارژ اشاره کرد. بررسی های موسسه Wanderaنشان می دهد مصرف باتری در iOS 11 تا دو برابر سریع تر از iOS 10 است و به عنوان مثال استفاده مداوم از باتری در iOS 11 زمان قابل استفاده بودن آن را در زمان کاهش شارژ به 96 دقیقه کاهش می دهد، اما این رقم در مورد سیستم عامل iOS 10 به 240 دقیقه می رسد.